Acte 32: Alberto Peral Nudos

Acte 32: Alberto Peral

Nudos

12.06.2015 - 05.09.2015

Les seves instal·lacions connecten l’exterior i l’interior de l’espai expositiu en aquest joc de dobles habitual en la seva escultura, que transforma parets, terra i obres en un àmbit de representació de gran força simbòlica.

Tal com apunta Manuel Segade al text del catàleg, el mur de la sala és foradat i revestit en ceràmica o es projecta mitjançant una pròtesi formal de tubs de metall. Per la seva banda, el terra del pati revela la seva naturalesa construïda: les seves rajoles esdevenen part intrínseca del projecte en convertir-se en un material reordenat per una voluntat escultòrica i geomètrica que sembla reeducar l’espai i demostrar la seva capacitat de mutació.

A les escultures d’Alberto Peral es fa evident aquest poder de la representació que afecta el que és real. Crida l’atenció el seu vocabulari senzill, subtil i marcadament estètic, reduït a les famílies formals del cercle i del triangle, o de l’esfera i el con. Aquest repertori és també un joc de reflexos: són formes dobles, dins i fora o interior i exterior, amb materials revertits o inserits els uns en els altres.

Alberto Peral (Santurtzi, 1966) és un artista basc. Des de la seva exposició individual a la Fundació Joan Miró de Barcelona el 1992 fins avui, ha creat un recorregut conceptual que l’ha portat a transitar per una gran diversitat de mitjans, des del dibuix, la fotografia, el vídeo o la instal·lació. Malgrat aquesta activitat multidisciplinària, al llarg de la seva trajectòria el seu treball ha mantingut una coherència a partir d’una lògica eminentment escultòrica on allò real es revela com a forma representacional. Les seves obres s’han pogut veure al Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Irish Museum of Modern Art o la Hamburger Bahnhof de Berlin. Forma part de les principals col·leccions d’art espanyol contemporani com la del Banco de España, Artium, la Caixa, Banc Sabadell, Centro de Arte Alcobendas, Fundación Botín, Unión Fenosa i Fundación Helga de Alvear, entre d’altres.

Articles de premsa

Descarregables