Acte 35: Tatiana Busto Garcia Paisaje en Fuga (microhistorias en una ciudad interrumpida)

Acte 35: Tatiana Busto Garcia

Paisaje en Fuga (microhistorias en una ciudad interrumpida)

25.10.2016 - 17.12.2016

En aquesta exposició, coorganitzada per la Fundació Suñol, la Fundació Han Nefkens i el Màster en Producció i Recerca Artística de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, l’artista pren la ciutat de Barcelona com un laboratori per a encontres fortuïts des d‘un pensament visual i literari d’alt component poètic. L’exposició recull les instal·lacions resultants de cinc itineraris per la ciutat i que poden ser llegides de forma completament transversal.

Tatiana Busto Garcia adopta pràctiques similars a la coneguda deambulació situacionista per acostar-se a àmbits urbans poc considerats, tot entrant en la psicologia de les subjectivitats dels petits territoris que conformen l’objecte del seu treball. Tal i com apunta la comissària de l’exposició, Teresa Blanch, la ciutat és un excel·lent paisatge de potencialitats alhora que una fàbrica de desitjos i desencants, confiances i conflictes amagats sota les capes dels seus senyals i inacabables remors. L’artista pren aquesta ciutat com a escenari del seu projecte, realitzant una obra que es un retrat de com cada racó de la ciutat es constituït per les contingències de les persones que l’habiten.

Tatiana Busto Garcia (São Paulo, Brasil, 1981). Artista visual i escriptora. Graduada en Estudis Fílmics a la FAAP (Fundação Armando Álvares Penteado) de São Paulo i Màster en Producció i Recerca Artística a la Universitat de Barcelona, on obté la Beca Han Nefkens/UB del 2015. Ha publicat 3 llibres que han estat guardonats per la seva prosa complexa, intel·ligent i subtil. La seva obra investiga llenguatges narratius experimentals en els àmbits de la literatura, el cinema i la instal·lació artística.

Descarregables

Fundació Han Nefkens Màster en Producció i Recerca Artística ProdArt Moritz Gramona Quely