Acte 19: Lluís Hortalà Exercitatori

Acte 19: Lluís Hortalà

Exercitatori

04.03.2011 - 30.04.2011

El títol de l’exposició, Exercitatori, prové del primer manual d’oració metòdica publicat en llengua vulgar i escrit a Montserrat. Hi trobem la descripció de les tres vies per mitjà de les quals, i en un ordre ascendent, es pot assolir una vida de coneixement espiritual. Hortalà incorpora aquesta idea al seu treball i la vincula a la pròpia experiència com a alpinista, tot equiparant els perills de l’escalada amb els perills –temptacions– del creixement de l’esperit.

Lluís Hortalà (Olot, 1959) treballa des de fa 20 anys en escultura i dibuixos de gran format que desenvolupen problemàtiques de la percepció a partir de models orogràfics. En els darrers anys, s’ha interessat per la iconografia de la muntanya de l’Everest i de les roques de Montserrat, relacionades amb la seva experiència personal com a alpinista. Ha exposat a la Sala Montcada (Barcelona), Fundació “la Caixa” (Barcelona), al MNCARS (Madrid), a la Fundação Gulbenkian (Lisboa) i està preparant una àmplia exposició individual per al CDAN (Osca).

Articles de premsa