Acte 9: Lawrence Weiner La cresta d’una ona

Acte 9: Lawrence Weiner

La cresta d’una ona

08.10.2008 - 15.11.2008

La primera part del projecte es concreta amb sobres de sucre distribuïts a bars, restaurants i cafès de la ciutat. La segona i tercera part s’exposa al Nivell Zero de la Fundació Suñol, on Weiner presenta una adaptació de la frase sobre una paret del pati exterior. A l’interior s’escolta la mateixa declaració a través d’una seductora composició musical basada en una barreja amb Ned Sublette i The Persuasions. L’últim element del projecte es manifesta com un petit esdeveniment: una ferradura de ferro s’embolicarà en un drap de cotó i es llançarà sobre la cresta d’una ona.

Comissariat: Latitudes (Max Andrews & Mariana Cánepa Luna)

Lawrence Weiner va néixer al Bronx, Nova York, en 1942 i es va educar en el sistema d’escoles públiques novaiorquès. La seva primera exposició individual va tenir lloc en 1964 a la Seth Siegelaub Contemporary Art, Nova York. Entre les seves nombroses exposicions individuals destaquen: Wide White Space, Anvers (1969), Stedelijk Museum, Amsterdam (1988); Dia Center for the Arts, Nova York (1991); Bawag Foundation, Viena (2000) i la recent retrospectiva itinerant ‘Lawrence Weiner: AS FAR AS THE EYE CAN SEE’ (Whitney Museum of American Art, Nova York; The Museum of Contemporary Art, Los Angeles; K21 Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen, Düsseldorf, 2007-9). A Barcelona, la seva obra s’ha inclòs en les exposicions: ‘Entre los Pirineos y el Mar Mediterráneo’, Fundació Espai Poblenou (1995); ‘Interfunktionen 1968-1975’, Fundació Joan Miró (2004) i ‘Espai públic / Dues audiències: Obres i documents de la Col·lecció Herbert’, Museu d’Art Contemporani de Barcelona (2006). Weiner viu entre Nova York i Amsterdam.

Articles de premsa