Mirant des de fora

01.12.2009 - 19.12.2009

El comissari de l’exposició, Miquel Bardagil, l’ha concebuda com la culminació d’un procés iniciat el 2008. La major part dels artistes que hi participen no havien treballat prèviament el tema de la sida d’una manera significativa. El concepte d’exterior, el ‘fora’ del títol, està associat a la idea d’intempèrie. És el punt de partida d’aquesta exposició per acostar-nos a l’experiència del malalt, és el concepte que estructura l’exposició, i el treball del artistes, des de disciplines com la instal·lació, la fotografia, el dibuix, la pintura o el vídeo.

Al Nivell Zero de la Fundació Suñol s’hi exposa Where the clouds are behind me de Biel Campllonch, imatge de la mostra, on es suggereix la possibilitat d’una relació equilibrada entre l’ésser humà i el seu entorn; Lebenswelt de Francesc Abad, qui ens convida a mirar una casa enrunada com a símbol del cos; la instal·lació d’Ignasi Aballí Línia Vermella, un recull dels titulars referents a la sida publicats durant gairebé un any en un diari; El jardiner astrònom, un vídeo de Josep-Maria Martín on s’exploren les relacions personals a través d’entrevistes; i el treball de les bessones L.A. Raeven davant una persona que ha vist radicalment transformada la seva aparença física titulat Dead Men Walking.

Articles de premsa

Descarregables