• PER-LA-CARA - web

98, 08008 Barcelona
Preu:
3

L’exposició actual a la Fundació Suñol pren com a títol la paraula Retrat perquè es tracta d’un homenatge i una representació fidel de la figura de Fernando Vijande, galerista dels anys 70 i 80 a Madrid conegut per ser pioner en el suport a l’art contemporani. Però a l’hora, l’exposició conté molts retrats, tant del propi galerista com obres d’artistes que treballaven al voltant d’aquest tema. Aquesta varietat d’exemples ens permeten analitzar com un retrat pot fer-se des de la tècnica, però també des de la idea o el concepte que l’artista va voler plasmar a l’obra.

A partir d’aquesta premissa, la Fundació Suñol planteja un taller de Nadal adreçat a famílies amb nens entre 6 i 12 anys, on repensar l’ús del retrat en l’art contemporani. Per aconseguir-ho, partirem de les polaroids que l’artista Andy Warhol, present a la mostra, va realitzar al llarg de la seva trajectòria. Aquest exercici quotidià i de registre del seu entorn realitzat per Warhol podríem entendre’l com un Instagram de l’època, degut a la immediatesa del medi utilitzat (fotografia instantània), però també amb l’objectiu de mostrar a les persones que el rodejaven. El mateix que fem ara amb els nostres telèfons!

També analitzarem obres d’altres artistes com Claudio Bravo, Karl Horst Hödicke, Robert Mapplethorpe o Alberto García-Alix, en un recorregut per les sales de l’exposició. I després passarem a l’acció, per tal de crear un retrat mitjançant tècniques tant fotogràfiques com de dibuix, per aprofundir sobre la capacitat de l’artista per captar els sentiments i les sensacions d’un mateix i dels altres. Però alhora parlarem de com en ocasions representem un paper davant de la càmera o de l’artista, com si fóssim actors i actrius! Crearem un personatge a partir d’expressions facials i corporals, així com d’elements i atributs que completin la nostra disfressa. Aconseguirem que els nostres companys reconeguin el personatge?

Informació pràctica
Data i hora:
dimecres 3 de gener de 2018, de 17h a 18h30
Espai: Fundació Suñol (Passeig de Gràcia 98)
Preu: 3€ per persona
Inscripció: per correu (info@fundaciosunol.org) o telèfon (934 961 032)