DSC_0217 OK

TALLERS D’ESTIU – Casals i esplais a la Fundació Suñol

02.07. - 31.07.2018

Arriba el bon temps, s’apropa l’estiu, ens agradaria ser a la piscina, al mar, al camp… però estem a la ciutat. Què podem fer? Doncs un munt de coses!

L’estiu és un bon moment per a fer activitats que no solem fer, per aprendre noves coses, o per aproximar-nos a les que ja sabem, des d’un altre punt de vista… i no cal viatjar o sortir per a fer-ho! Ho podem aconseguir des d’una sala de museu d’art contemporani.

Per aquest motiu us oferim dos tallers per a esplais i casals al voltant de les nostres exposicions en curs perquè trieu la proposta que més us agradi:

INVENTAR UNA ILLA

Qui vol viatjar a una illa quan pots crear una de zero? Us convidem a imaginar una de nova a partir dels petits detalls que la conformen: pedretes brillants a la vora del mar, algues sinuoses de moviments elegants, arbres que ballen al compàs de la brisa, plantes salvatges que creixen sense control…. Qualsevol element ens servirà com a font d’inspiració per a les nostres composicions.

Activitat al voltant de l’exposició Patricio Vélez. Las formas del tiempo

METROLOGIES…o mesurar l’impossible

metrologia, f
Ciència dels mesuraments i les seves aplicacions
Vocabulari internacional de metrologia. Conceptes fonamentals i generals i termes associats (VIM), 3ª edició, 2012.

Vivim immersos en un mar de dades que ens proporciona la il·lusió de que tot és mesurable. Però si tot és quantificable, almenys calculem-ho a la nostra manera! Us convidem a participar d’una febrada mesuradora que ens ajudi a agafar la mida de conceptes intangibles, com ara l’amistat, l’afecte o la il·lusió. Però també que ens permeti reinterpretar el nostre propi espai expositiu… de segur que després de tants anys habitant-lo hi descobrim un munt de coses noves!

Activitat al voltant de l’exposició ACTE 39: Antoni Abad. mesura X mesura. 1992’2015

Escollir una de les dues activitats amb inscripció prèvia.

Dates: Del 2 de juliol fins al 31 de juliol (ambdós inclosos)
Horari: d’11h a 12h30
Reserves: info@fundaciosunol.org o 934961032
Grups: màxim 20 infants d’entre 6 i 12 anys
Preu: 30€/grup

JoanCasaolivaLow_retallada

7/07 – Performance ACTE 39: Antoni Abad – DIMENSIONS VARIABLES

07.07.2018

Amb motiu de l’exposició ACTE 39: Antoni Abad. mesura X mesura el ballarí cec Joan Casaoliva presenta Dimensions variables, una performance que dialoga amb l’obra d’Antoni Abad i on el ballarí es relacionarà amb l’espai expositiu del Nivell Zero tot desplegant diverses estratègies sensorials. La seva ceguesa el durà a explorar l’espai amb paràmetres de mesura alternatius, a més d’experimentar-ne de nous a partir del seu propi cos i del llenguatge de la dansa. La intervenció es planteja com a mecanisme d’afirmació de la diversitat visual alhora que deconstrueix els estereotips que s’hi associen. La performance comptarà amb l’audiodescripció de Llorenç Blasi per tal de fer-la accessible a persones amb diversitat visual, però alhora aquest element permetrà una aproximació diferent a l’acció que desafiarà i qüestionarà el propi rol d’espectador.

Joan Casaoliva (Barcelona, 1966) és un ballarí, actor i performer cec. Va entrar en contacte amb el món de la dansa després de perdre la visió, de la mà del coreògraf i ballarí Jordi Cortés. Des de 2013 forma part del col·lectiu Liant la troca participant en espectacles com ara Sin contacto o El último. També ha col·laborat a l’espectacle Fuck-ing-Progress de Jordi Cortés, així com ha treballat amb els ballarins i coreògrafs Alberto Velasco, Marta Carrasco o Carolina Alejos de El Mur dansa, en la iniciativa Espais Cecs.

Performance a càrrec de Joan Casaoliva amb la col·laboració d’Antoni Abad i la participació de Llorenç Blasi

PRÈVIA VISITA COMENTADA A L’EXPOSICIÓ A CÀRREC D’ANTONI ABAD

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Dia: Dissabte 7 de juliol de 2018
Lloc: Nivell Zero de la Fundació Suñol (Rosselló 240)
Preu: 4€
Inscripcions: Aforament limitat. Cal fer reserva prèvia a info@fundaciosunol.org o 934961032

ACTIVITAT AMB AUDIODESCRIPCIÓ ACCESSIBLE PER A PERSONES AMB DIVERSITAT VISUAL

pamApamColor

12/07 – PAM-A-PAM. Taller familiar amb l’artista Antoni Abad

12.07.2018

Quants dels meus pams hi caben a la teva mà? Quants pams mesura la meva cama? Quants peus hi han fins a la sortida? En aquest taller familiar l’artista Antoni Abad ens anima a explorar-nos – i per tant a mesurar-nos – fent servir paràmetres oblidats i patrons alternatius. Descobrirem que no ens cal el metre o el regle per abastar les coordenades de les coses. El nostre propi cos esdevindrà la referència per relacionar-nos amb els altres i amb l’entorn que ens envolta.

ACTIVITAT A CÀRREC D’ANTONI ABAD

Informació pràctica
Data i hora: dijous 12 de juliol de 2018, de 18h a 19h30
Espai:
Nivell Zero de la Fundació Suñol (entrada per Passeig de Gràcia 98)
Preu:
3€ per persona
Edats: Taller adreçat a infants de 6 a 12 anys acompanyants d’adults
Inscripció prèvia:
per correu electrònic (info@fundaciosunol.org) o telèfon (934 961 032)