Josep Suñol i Soler

Josep Ildefons Suñol i Soler (Barcelona, 1927-2019) va ser un empresari, advocat i col·leccionista d’art català, fill de Josep Suñol i Garriga i Glòria Soler Elias.

La seva trajectòria com a empresari i col·leccionista d’art va ser extensa i fructífera, destacant el seu paper filantròpic i les seves contribucions a la millora social i col·lectiva. Aquesta activitat es segueix duent a terme a través de les fundacions que va impulsar: la Fundació Glòria Soler, que dona suport a projectes en l’àmbit de la salut, especialment pel que fa a les cures pal·liatives pediàtriques i la lluita contra la sida i la leucèmia, i la Fundació Suñol, centrada en la promoció i difusió de l’art contemporani a través de la creació de projectes expositius i activitats. L’any 2017, el Govern de la Generalitat de Catalunya li atorgà la Creu de Sant Jordi.

Fundació Suñol

La Fundació Suñol és una entitat privada sense ànim de lucre que aquest 2022 celebra 20 anys de trajectòria reforçant el seu compromís alhora de difondre la Col·lecció Suñol Soler i, al mateix temps, impulsar un projecte per afavorir la difusió i producció artística contemporània, amb l’objectiu de completar la proposta cultural de Barcelona i ampliar la plataforma de coneixement contemporani de la ciutat.

La Fundació Suñol actua en diversos eixos. Per un costat, es dedica a la conservació i la difusió de la col·lecció, que sota diferents formats i lectures, es mostra tant a la seu pròpia com en col·laboració amb reconegudes institucions culturals. Per altra banda, manté un compromís amb la creació contemporània actual a través de la producció i l’organització d’exposicions i activitats sobre temes, artistes o projectes d’interès.

A més a més, impulsa programes públics i projectes educatius en torn a l’art contemporani dirigits a una diversitat de col·lectius i en diàleg amb diferents agents.

Al llarg de vint anys d’activitat, la fundació ha assolit un paper fonamental en el panorama cultural de Barcelona. L’organització de prop d’un centenar d’exposicions avalen aquest recorregut, així com l’assistència de més de 100.000 visitants a les seves exposicions i activitats. La fundació ha expandit el seu àmbit d’actuació a través de col·laboracions amb museus i institucions destacats, posicionant així la col·lecció a nivell destacat nacional i internacionalment.

La Fundació Suñol i la Fundació Glòria Soler treballen en la promoció i difusió de l’art contemporani i en programes socials, filantròpics i culturals, respectivament.

Pots consultar el fulletó institucional aquí (en castellà).

Fundació Glòria Soler

La Fundació Glòria Soler és una entitat privada sense ànim de lucre, creada el 2015 a iniciativa de Josep Suñol Soler.

Comparteix president, patronat i seu amb la Fundació Suñol. Les dues fundacions uneixen art i filantropia treballant conjuntament a l’àmbit de l’art i la ciutadania com a motor de transformació social.

Des de 2020, la Fundació Glòria Soler incorpora a la seva missió un important llegat en relació a la conservació i custòdia de la col·lecció Suñol Soler, que desenvolupa conjuntament amb la Fundació Suñol.

La Fundació Glòria Soler, a més de treballar en l’àmbit de l’art com a eina d’inclusió social i creixement personal, impulsa altres programes solidaris i innovadors en els àmbits científic, social i humanístic, en col·laboració amb entitats de prestigi i trajectòria reconegut.

En l’àmbit de la salut, la Fundació Glòria Soler s’ha implicat en iniciatives entre les quals destaquen l’impuls a la Unitat de Cures Pal·liatives Pediàtriques de l’Hospital Sant Joan de Déu, el suport al desenvolupament de la vacuna terapèutica i altres assaigs clínics contra el virus del VIH/Sida, liderada per l’equip d’IrsiCaixa i la col·laboració amb el Projecte ARI de l’Hospital Clínic a la lluita contra la leucèmia.

Des del 2020, davant de l’excepcional situació d’emergència sanitària generada per la pandèmia global, la Fundació Glòria Soler ha focalitzat els seus esforços i recursos en la millora del coneixement del nou virus SARS-CoV-2, així com en l’ajut a la població més vulnerable . La col·laboració és essencial per avançar en el tractament i en la prevenció contra la COVID-19 i per pal·liar els efectes de la crisi econòmica i social a la població.

Estructura interna i institucional

Amb la col·laboració de

Altres col·laboradors

Premsa

Podeu consultar tots els comunicats i dossiers de premsa aquí i contactar amb dmartrat@fundaciosunol.org per a qualsevol informació addicional.

Poseu-vos en contacte amb nosaltres per telèfon 934 961 032 o mitjançant el següent formulari

Notes de premsa i imatges

Filtrar per