May
ACTE 39: Antoni Abad. mesura X mesura. 1992’2015
May 10 @ 7:30 pm – Sep 8 @ 8:30 pm
[:ca]ACTE 39: Antoni Abad. mesura X mesura. 1992’2015[:es]ACTE 39: Antoni Abad. medida X medida. 1992’2015[:en]ACTE 39: Antoni Abad. measure X measure. 1992’2015[:]

La Fundació Suñol presenta l’ACTE 39: Antoni Abad. mesura X mesura. 1992’2015, un projecte concebut específicament pels espais del Nivell Zero, que recull les accions de l’artista Antoni Abad (Lleida, 1956) realitzades a partir dels anys 90. Aquestes accions estan directament relacionades amb la recerca personal duta a terme per Abad sobre els conceptes i els usos de la mesura, el llenguatge i la relació existent entre ells.

L’any 1992 Antoni Abad va conèixer Josep Suñol als espais del Passeig de Gràcia que acabarien transformant-se en la Fundació Suñol, i que en aquell moment encara no estaven oberts al públic. Allà va poder descobrir la Col·lecció Josep Suñol en ple procés de configuració. Com havia fet anteriorment amb altres elements de la vida quotidiana, va realitzar una instal·lació amb cintes mètriques al voltant de la mesura de l’obra d’Antoni Tàpies, Butaca (1987), que forma part de la Col·lecció i que es trobava precisament exposada en aquell moment. Aquesta obra és una de les que es podran trobar a la mostra presentada ara al Nivell Zero.

L’exposició ha estat comissariada per Eugeni Bonet, qui ha recuperat un text original de 1995, Pesos y medidas, en el que descriu l’obra d’Antoni Abad. Per a l’ocasió s’ha editat també una publicació realitzada en format digital que conté els treballs presentats i un text del comissari, que podrà descarregar-se des de la pàgina web de la Fundació Suñol.

Performance DIMENSIONS VARIABLES
Jul 7 @ 6:30 pm – 7:30 pm

Captura performance_trailer performance complet Captura AD

Amb motiu de l’exposició ACTE 39: Antoni Abad. mesura X mesura el ballarí cec Joan Casaoliva presenta Dimensions variables, una performance que dialoga amb l’obra d’Antoni Abad i on el ballarí es relaciona amb l’espai expositiu del Nivell Zero tot desplegant diverses estratègies sensorials. La seva ceguesa el du a explorar l’espai amb paràmetres de mesura alternatius, a més d’experimentar-ne de nous a partir del seu propi cos i del llenguatge de la dansa. La intervenció es planteja com a mecanisme d’afirmació de la diversitat visual alhora que deconstrueix els estereotips que s’hi associen. La performance compta amb l’audiodescripció de Llorenç Blasi per tal de fer-la accessible a persones amb diversitat visual, però alhora aquest element permet una aproximació diferent a l’acció que desafia i qüestiona el propi rol d’espectador. Joan Casaoliva (Barcelona, 1966) és un ballarí, actor i performer cec. Va entrar en contacte amb el món de la dansa després de perdre la visió, de la mà del coreògraf i ballarí Jordi Cortés. Des de 2013 forma part del col·lectiu Liant la troca participant en espectacles com ara Sin contacto o El último. També ha col·laborat a l’espectacle Fuck-ing-Progress de Jordi Cortés, així com ha treballat amb els ballarins i coreògrafs Alberto Velasco, Marta Carrasco o Carolina Alejos de El Mur dansa, en la iniciativa Espais Cecs. Performance a càrrec de Joan Casaoliva amb la col·laboració d’Antoni Abad i la participació de Llorenç Blasi ACTIVITAT AMB AUDIODESCRIPCIÓ ACCESSIBLE PER A PERSONES AMB DIVERSITAT VISUAL

12/07 – PAM-A-PAM. Taller familiar amb l’artista Antoni Abad
Jul 12 @ 6:00 pm – 7:30 pm
[:ca]12/07 - PAM-A-PAM. Taller familiar amb l'artista Antoni Abad[:es]12/07 - PALMO-A-PALMO. Taller familiar con el artista Antoni Abad[:en]12/07 - INCH-BY-INCH. Family workshop with the artist Antoni Abad[:]

Quants dels meus pams hi caben a la teva mà? Quants pams mesura la meva cama? Quants peus hi han fins a la sortida? En aquest taller familiar l’artista Antoni Abad ens anima a explorar-nos – i per tant a mesurar-nos – fent servir paràmetres oblidats i patrons alternatius. Descobrirem que no ens cal el metre o el regle per abastar les coordenades de les coses. El nostre propi cos esdevindrà la referència per relacionar-nos amb els altres i amb l’entorn que ens envolta.

ACTIVITAT A CÀRREC D’ANTONI ABAD

Informació pràctica
Data i hora: dijous 12 de juliol de 2018, de 18h a 19h30
Espai:
Nivell Zero de la Fundació Suñol (entrada per Passeig de Gràcia 98)
Preu:
3€ per persona
Edats: Taller adreçat a infants de 6 a 12 anys acompanyants d’adults
Inscripció prèvia:
per correu electrònic (info@fundaciosunol.org) o telèfon (934 961 032)

Wed
Loop 2018. Domestic and Urban Landscapes
Nov 7 @ 7:30 pm – Nov 22 @ 8:00 pm
Loop 2018. Domestic and Urban Landscapes

Imatge: MASBEDO, Until The End, 2011

La Fundació Suñol acull una exposició organitzada per LOOP i In Between Art Film. Amb motiu de la seva primera col·laboració amb LOOP, In Between Art Film presenta una selecció de vídeo comissariada per Paola Ugolini, amb obres d’artistes internacionals que tracten diversos aspectes de l’arquitectura domèstica i l’espai urbà. Des de l’arquitectura freda de les ciutats contemporànies fins a la dimensió privada d’una casa, totes les obres exposen la idea de la llar com “l’epidermis del cos humà”: per dir-ho amb les paraules de Frederick Kiesler. A més, els vídeos seleccionats ofereixen una visió general de la creació d’imatges en moviment contemporani, així com presenten una estètica coherent amb les pel·lícules produïdes per In Between Art Film.

In Between Art Film, presentat formalment el 2012 per Beatrice Bulgari, és una productora de pel·lícules dedicada a proporcionar a artistes, cineastes i directors la possibilitat d’explorar lliurement els territoris incerts d’imatges en moviment.

In Between Art Film ha donat suport a institucions capdavanteres i ha promogut importants associacions culturals, incloent: vice versa Pavelló Italià, 55th International Art Exhibition of Venice Biennale (Venècia, 2013); Biennale de l’Image en Mouvement (Centre d’Art Contemporain Ginebra, 2016); Miart (Milà 2016 – 2017-2018); Tate Film (Londres 2017); Maxxi Videogallery (Roma, 2017); Il Mondo Magico Pavelló Italià, 57th International Art Exhibition of Venice Biennale (Venècia, 2017); Documenta 14 (Atenes – Kassel, 2017); Lo Schermo dell’Arte (Florència, 2017); Dhaka Art Summit (Dhaka, 2018); Manifesta 12 (Palerm, 2018).

Per obtenir més informació, visiteu: www.inbetweenartfilm.com

Per consultar el programa de Loop 2018: http://loop-barcelona.com/loop-festival-2018/

ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida
Nov 29 2018 @ 7:30 pm – Jan 12 2019 @ 8:00 pm
[:ca]ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:es]ACTO 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:en]ACT 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:]

La Fundació Suñol organitza l’ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida, el darrer projecte de l’artista irlandesa ideat específicament per al Nivell Zero.

El treball de Sinéad Spelman (1978) se centra en la pràctica del dibuix, l’escriptura i l’escultura des d’una vessant intimista que alhora indaga en estats emocionals col·lectius. Els seus dibuixos, de traç nu, gestual i gairebé esquemàtic, encarnen a personatges en actituds de desafiament i resistència davant situacions ambigües i inquietants a les quals els subjectes no cedeixen sinó que romanen passius, amb una indolència que, paradoxalment, es pot considerar activa. En moltes ocasions els cossos es presenten incomplets o amb amputacions tot esdevenint inútils per a la màquina de producció incessant. Aquesta disfuncionalitat es pot llegir, per tant, com una forma d’estar en vaga permanent.

En ocasió del projecte per al Nivell Zero, l’artista aborda aquestes problemàtiques tot experimentant amb materials i formats i indagant en la relació entre el dibuix i l’escriptura.

Tue
DIVERS FORMAT: Projecte d’art comunitari i accessibilitat
Jan 8 @ 12:14 pm – Jan 12 @ 1:14 pm
[:ca]DIVERS FORMAT: Projecte d'art comunitari i accessibilitat[:es]DIVERS FORMAT: Proyecto de arte comunitario y accesibilidad[:en]Divers format. Proyecto de arte comunitario y accesibilidad[:]

Divers format és un projecte conjunt de Torrents d’Art, entitat cultural del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, Can Castells Centre d’Art de Sant Boi de Llobregat, la Fundació Suñol i la Fundació Glòria Soler, que en aquesta edició planteja un diàleg obert amb l’obra de l’artista Sinéad Spelman a partir del treball exposat al Nivell Zero. Usuaris i personal de l’Àrea de Salut Mental del Parc Sanitari, així com persones no diagnosticades han treballat conjuntament una proposta escultòrica en ceràmica a partir del concepte d’amagar-se. El resultat es recull en una petita mostra a les escales del Nivell Zero que es podrà visitar durant aquests dies fins a la seva cloenda el proper dissabte 12 de gener.

Finissage ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida
Jan 12 @ 5:30 pm – 7:30 pm
[:ca]Finissage ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:es]Finissage ACTO 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:]

PINTADA COL·LECTIVA DEL MURAL

Dissabte 12 de gener de 17h30 a 19h30

L’últim dia de l’exposició, l’artista Sinéad Spelman vol convidar a persones de totes les edats a pintar el mural fet expressament per al projecte Descanso en la huida. L’artista també vol compartir amb els assistents unes begudes i uns pintxos com a petit ritual celebratiu en consonància amb l’esperit del seu treball.

Fri
Col·laboració – El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño
Mar 22 – Jun 23 all-day
[:ca]Col·laboració - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:es]Colaboración - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:en]Collaboration - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:]

La Fundació Suñol col·labora aportant 20 obres de la Col·lecció Josep Suñol a l’exposició El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño, organitzada per la Fundación Juan March, que pot visitar-se del 22 de març al 23 de juny de 2019 a la seva seu de Madrid. L’exposició vol mostrar fins a quin punt les noves pedagogies del segle XIX més radicalment basades en el concepte de “joc” i en el “dibuix per a tothom” han estat un factor per explicar el sorgiment de l’art d’avantguarda i de l’arquitectura i el disseny del segle XX: es tracta de buscar l’origen de l’art modern també a la infància dels seus creadors, es a dir, en les pedagogies en les que aquests van ser educats, mostrant la relació entre les teories i les pràctiques pedagògiques i els seus jocs i joguines educatives amb l’art modern, des dels seus orígens fins a finals de segle passat. En aquest sentit, explorarà una sèrie de relacions i influències mútues que complementen la història de l’art, l’arquitectura i el disseny moderns més enllà de l’habitual ordre formalista dels esdeveniments amb el que se solen narrar ambdues històries en manuals i exposicions.

Més informació aquí