Fri
Visites comentades: PATRICIO VÉLEZ. Las formas del tiempo
Apr 27 @ 7:53 am – Jun 30 @ 8:53 am
[:ca]Visites comentades: PATRICIO VÉLEZ. Las formas del tiempo[:es]Visitas comentadas: PATRICIO VÉLEZ. Las formas del tiempo[:en]Guided tours: PATRICIO VÉLEZ. The Shapes of Time[:]

La Fundació Suñol organitza una sèrie de visites comentades per a públic individual a l’exposició PATRICIO VÉLEZ. Las formas del tiempo. La mostra presenta per primera vegada una panoràmica exhaustiva de la trajectòria artística de Vélez (Quito, Equador, 1945) tot agrupant una selecció de més de cinquanta obres entre dibuixos, pintures, gravats i fotografies. La seva obra s’erigeix com a un mecanisme de reconstrucció de la memòria personal, que recull les experiències viscudes en multitud de viatges i encontres, afegint també passatges imaginaris.

PROPERES DATES:

Dissabte 5 de maig a les 18h → català
Dissabte 30 de juny a les 18h → castellà

Places limitades. És imprescindible reservar per telèfon (934 961 032) o e-mail (info@fundaciosunol.org).

Activitat inclosa en el preu de l’entrada:
Tarifa normal – 4 €
Tarifa reduïda – 3 €
Tarifa estudiants i docents – 2 €

Mon
11/06 – Patricio Vélez vist per Sònia Hernández
Jun 11 @ 6:30 pm – 8:00 pm
[:ca]11/06 - Patricio Vélez vist per Sònia Hernández[:es]11/06 - Patricio Vélez visto por Sònia Hernández[:en]Visit by Sònia Hernández to Patricio Vélez. The Shapes of Time[:]

En el context de l’exposició Patricio Vélez. Las formas del tiempo, el dia 11 de juny se celebrarà a la Fundació Suñol una visita comentada a càrrec de l’escriptora i periodista Sònia Hernández. Aquesta activitat comptarà amb la presència de l’artista.

Sònia Hernández (Terrassa, 1976) és autora de dos poemaris—La casa del mar (2006) i Los nombres del tiempo (2010)—, dos llibres de relats—Los enfermos erróneos (2008) i La propagación del silencio (2013)—i les novel·les La mujer de Rapallo (2010), Los Pissimboni (2015) i El hombre que se creía Vicente Rojo (2017). Durant aquest any 2018 publicarà amb l’editorial La Isla de Siltolá el poemari La quietud de metal, i amb Quaderns de la Font del Cargol el poemari en català Del tot inacabat.
Col·labora habitualment a Cultura/s, el suplement cultural de La Vanguardia, on realitza, sobretot, perfils d’artistes plàstics. A més a més, ha escrit per a altres revistes com ara Letras Libres, Quimera Cuadernos Hispanoamericanos. Forma part del Grup d’Estudis de l’Exili Literari (GEXEL) de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Dia: 11 de juny de 2018
Hora: 18h30
Entrada: 2 €
Places limitades. És imprescindible reservar per telèfon (934961032) o e-mail (info@fundaciosunol.org)

Foto: Annamária Heinrich

Performance DIMENSIONS VARIABLES
Jul 7 @ 6:30 pm – 7:30 pm

Captura performance_trailer performance complet Captura AD

Amb motiu de l’exposició ACTE 39: Antoni Abad. mesura X mesura el ballarí cec Joan Casaoliva presenta Dimensions variables, una performance que dialoga amb l’obra d’Antoni Abad i on el ballarí es relaciona amb l’espai expositiu del Nivell Zero tot desplegant diverses estratègies sensorials. La seva ceguesa el du a explorar l’espai amb paràmetres de mesura alternatius, a més d’experimentar-ne de nous a partir del seu propi cos i del llenguatge de la dansa. La intervenció es planteja com a mecanisme d’afirmació de la diversitat visual alhora que deconstrueix els estereotips que s’hi associen. La performance compta amb l’audiodescripció de Llorenç Blasi per tal de fer-la accessible a persones amb diversitat visual, però alhora aquest element permet una aproximació diferent a l’acció que desafia i qüestiona el propi rol d’espectador. Joan Casaoliva (Barcelona, 1966) és un ballarí, actor i performer cec. Va entrar en contacte amb el món de la dansa després de perdre la visió, de la mà del coreògraf i ballarí Jordi Cortés. Des de 2013 forma part del col·lectiu Liant la troca participant en espectacles com ara Sin contacto o El último. També ha col·laborat a l’espectacle Fuck-ing-Progress de Jordi Cortés, així com ha treballat amb els ballarins i coreògrafs Alberto Velasco, Marta Carrasco o Carolina Alejos de El Mur dansa, en la iniciativa Espais Cecs. Performance a càrrec de Joan Casaoliva amb la col·laboració d’Antoni Abad i la participació de Llorenç Blasi ACTIVITAT AMB AUDIODESCRIPCIÓ ACCESSIBLE PER A PERSONES AMB DIVERSITAT VISUAL

19/07 – VISITA A CÀRREC DE L’ARTISTA – Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra
Jul 19 @ 6:30 pm – 8:00 pm
[:ca]19/07 - VISITA A CÀRREC DE L'ARTISTA - Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra[:es]19/07 - VISITA A CARGO DEL ARTISTA - Daniel G. Andújar. Los desastres de la guerra[:en]19/07 - GUIDED TOUR BY THE ARTIST. Daniel G. Andújar. The disasters of War [:]

La Fundació Suñol organitza una visita comentada a l’exposició Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra, a càrrec del propi artista.  La mostra aplega Metics Akademia i El cavall de Troia, els dos capítols d’un mateix projecte que es presenten reunits a la Fundació Suñol a fi d’oferir una lectura conjunta de la proposta que es va poder veure per separat a Atenes i Kassel, en el marc de la documenta 14.

Daniel G. Andújar (Almoradí, Alacant, 1966) ha dut a terme una exhaustiva tasca d’investigador, antropòleg i arxiver, tot reciclant imatges i generant de noves a partir d’estratègies de reapropiació i hackeig. La visita és una oportunitat per desentranyar de primera mà les múltiples capes d’informació d’aquesta exposició que s’ha de llegir com un ric assaig visual sobre qüestions com ara la nacionalitat, el domini públic, la propietat intel·lectual, l’autenticitat, la reproducció, la identitat cultural, la memòria, però també com una protesta contra la violència i una actualització de la representació del conflicte en l’actualitat.

Dia: Dijous 19 de juliol de 2018
Hora: 18h30
Entrada: 2 €

Jornades de portes obertes al setembre @ Fundació Suñol
Sep 8 @ 4:00 pm – 8:00 pm
[:ca]Jornades de portes obertes al setembre[:es]Jornadas de puertas abiertas en setiembre[:en]Open days at Fundació Suñol in september[:] @ Fundació Suñol | Barcelona | Catalunya | España

Amb motiu del tancament de les exposicions actuals, la Fundació Suñol organitza dues jornades de portes obertes al setembre.

Per un costat, el dissabte 8 de setembre tindreu l’ocasió de visitar per darrera vegada la mostra Patricio Vélez. Las formas del tiempo, així com l’ACTE 39: Antoni Abad. mesuraXmesura. 1992’2015.

El dissabte 15 de setembre l’exposició Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra, romandrà oberta al públic de manera gratuïta en el nostre horari habitual de 16h a 20h. A més a més, la Fundació Suñol organitza per aquella jornada una visita comentada per a públic individual a les 18h.

Jornades:

• Dissabte, 8 de setembre, de 16h a 20h