Patricio Vélez. Las formas del tiempo @ Fundació Suñol
Apr 26 @ 7:30 pm – Sep 8 @ 4:30 am
Patricio Vélez. Las formas del tiempo @ Fundació Suñol | Barcelona | Catalunya | España

La Fundació Suñol sempre ha mostrat la voluntat d’aprofundir en l’obra dels artistes que integren la Col·lecció Josep Suñol, com a testimonis de la riquesa i la diversitat de l’escena creativa de la Barcelona durant el període comprès entre 1975 i 2000.

Un d’ells és Patricio Vélez (Quito, Equador, 1945), que presenta per primera vegada una panoràmica exhaustiva de la seva trajectòria artística. L’exposició Las formas del tiempo agrupa una selecció de més de cinquanta obres entre dibuixos, pintures, gravats i fotografies, que ens apropa a la seva particular visió del món.

L’artista, que  va arribar per primer cop a Barcelona el 1968, va realitzar estudis d’arquitectura entre Quito, Barcelona, Marsella i París. Establert definitivament a Barcelona com pintor i dibuixant a partir de 1976, ha estat professor a l’escola Eina durant més de vint anys i ha impartit cursos a diversos centres superiors d’ensenyament de Belles Arts.

La seva obra s’erigeix com un mecanisme de reconstrucció de la memòria personal, que recull les experiències viscudes en multitud de viatges i encontres, afegint també passatges imaginaris.

L’exposició es completa amb l’edició d’un catàleg, que consta de vuit capítols que reuneixen les obres de Patricio Vélez en diferents eixos temàtics o formals per guiar l’espectador a través d’un viatge per la seva trajectòria. Així mateix, la conversa que recull entre l’artista i les comissàries Luisa Ortínez i Rosa Queralt il·lustra vivències, projectes i referències de Patricio Vélez que sense dubte han marcat la seva relació amb l’altre, la natura i la ciutat.

May
Visites comentades: Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra
May 31 @ 11:37 am – Sep 15 @ 12:37 pm
[:ca]Visites comentades: Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra[:es]Visitas comentadas: Daniel G. Andújar. Los desastres de la guerra[:en]Guided tours: Daniel G. Andújar. The Disasters of War[:]

La Fundació Suñol organitza una sèrie de visites comentades per a públic individual a l’exposició Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerrael projecte dut a terme per Daniel G. Andújar (Almoradí, 1966) amb motiu de la participació a documenta14 el passat 2017. L’obra s’estructura com una protesta visual contra la violència i una actualització de la representació del conflicte a l’actualitat.

PROPERES DATES:

Dissabte 15 de setembre a les 18h → català

Places limitades. És imprescindible reservar per telèfon (934 961 032) o e-mail (info@fundaciosunol.org)

Activitat inclosa en el preu de l’entrada

Jornades de portes obertes al setembre @ Fundació Suñol
Sep 8 @ 4:00 pm – 8:00 pm
[:ca]Jornades de portes obertes al setembre[:es]Jornadas de puertas abiertas en setiembre[:en]Open days at Fundació Suñol in september[:] @ Fundació Suñol | Barcelona | Catalunya | España

Amb motiu del tancament de les exposicions actuals, la Fundació Suñol organitza dues jornades de portes obertes al setembre.

Per un costat, el dissabte 8 de setembre tindreu l’ocasió de visitar per darrera vegada la mostra Patricio Vélez. Las formas del tiempo, així com l’ACTE 39: Antoni Abad. mesuraXmesura. 1992’2015.

El dissabte 15 de setembre l’exposició Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra, romandrà oberta al públic de manera gratuïta en el nostre horari habitual de 16h a 20h. A més a més, la Fundació Suñol organitza per aquella jornada una visita comentada per a públic individual a les 18h.

Jornades:

• Dissabte, 8 de setembre, de 16h a 20h
  • Dissabte, 15 de setembre, de 16h a 20h

Us esperem!

Els desastres de la guerra vist per VALENTÍN ROMA
Sep 13 @ 6:30 pm – 8:00 pm
[:ca]Els desastres de la guerra vist per VALENTÍN ROMA[:es]Los desastres de la guerra visto por VALENTÍN ROMA[:en]The disasters of war as seen by VALENTÍN ROMA[:]

La Fundació Suñol organitza una visita comentada a l’exposició Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra, a càrrec de Valentín Roma, historiador de l’art, assagista, comissari d’exposicions i actual director de La Virreina Centre de la Imatge.

La mostra aplega Metics Akademia i El cavall de Troia, els dos capítols d’un mateix projecte que es presenten reunits a la Fundació Suñol a fi d’oferir una lectura conjunta de la proposta que es va poder veure per separat a Atenes i Kassel, en el marc de la documenta 14. La visita és una oportunitat d’aproximar-se a aquest projecte mitjançant una de les veus més acreditades del panorama cultural.

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Dia: Dijous 13 de setembre de 2018
Hora: 18h30
Entrada:  2€

Places limitades. És imprescindible reservar per telèfon (934961032) o e-mail (info@fundaciosunol.org)

ACTIVITAT EN CASTELLÀ

Jornades de portes obertes al setembre @ Fundació Suñol
Sep 15 @ 4:00 pm – 8:00 pm

Jornades:

• Dissabte, 8 de setembre, de 16h a 20h
  • Dissabte, 15 de setembre, de 16h a 20h

Us esperem!

Finissage ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida
Jan 12 @ 5:30 pm – 7:30 pm
[:ca]Finissage ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:es]Finissage ACTO 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:]

PINTADA COL·LECTIVA DEL MURAL

Dissabte 12 de gener de 17h30 a 19h30

L’últim dia de l’exposició, l’artista Sinéad Spelman vol convidar a persones de totes les edats a pintar el mural fet expressament per al projecte Descanso en la huida. L’artista també vol compartir amb els assistents unes begudes i uns pintxos com a petit ritual celebratiu en consonància amb l’esperit del seu treball.