ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida
Nov 29 2018 @ 7:30 pm – Jan 12 2019 @ 8:00 pm
[:ca]ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:es]ACTO 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:en]ACT 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:]

La Fundació Suñol organitza l’ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida, el darrer projecte de l’artista irlandesa ideat específicament per al Nivell Zero.

El treball de Sinéad Spelman (1978) se centra en la pràctica del dibuix, l’escriptura i l’escultura des d’una vessant intimista que alhora indaga en estats emocionals col·lectius. Els seus dibuixos, de traç nu, gestual i gairebé esquemàtic, encarnen a personatges en actituds de desafiament i resistència davant situacions ambigües i inquietants a les quals els subjectes no cedeixen sinó que romanen passius, amb una indolència que, paradoxalment, es pot considerar activa. En moltes ocasions els cossos es presenten incomplets o amb amputacions tot esdevenint inútils per a la màquina de producció incessant. Aquesta disfuncionalitat es pot llegir, per tant, com una forma d’estar en vaga permanent.

En ocasió del projecte per al Nivell Zero, l’artista aborda aquestes problemàtiques tot experimentant amb materials i formats i indagant en la relació entre el dibuix i l’escriptura.

Tue
DIVERS FORMAT: Projecte d’art comunitari i accessibilitat
Jan 8 @ 12:14 pm – Jan 12 @ 1:14 pm
[:ca]DIVERS FORMAT: Projecte d'art comunitari i accessibilitat[:es]DIVERS FORMAT: Proyecto de arte comunitario y accesibilidad[:en]Divers format. Proyecto de arte comunitario y accesibilidad[:]

Divers format és un projecte conjunt de Torrents d’Art, entitat cultural del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, Can Castells Centre d’Art de Sant Boi de Llobregat, la Fundació Suñol i la Fundació Glòria Soler, que en aquesta edició planteja un diàleg obert amb l’obra de l’artista Sinéad Spelman a partir del treball exposat al Nivell Zero. Usuaris i personal de l’Àrea de Salut Mental del Parc Sanitari, així com persones no diagnosticades han treballat conjuntament una proposta escultòrica en ceràmica a partir del concepte d’amagar-se. El resultat es recull en una petita mostra a les escales del Nivell Zero que es podrà visitar durant aquests dies fins a la seva cloenda el proper dissabte 12 de gener.

Finissage ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida
Jan 12 @ 5:30 pm – 7:30 pm
[:ca]Finissage ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:es]Finissage ACTO 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:]

PINTADA COL·LECTIVA DEL MURAL

Dissabte 12 de gener de 17h30 a 19h30

L’últim dia de l’exposició, l’artista Sinéad Spelman vol convidar a persones de totes les edats a pintar el mural fet expressament per al projecte Descanso en la huida. L’artista també vol compartir amb els assistents unes begudes i uns pintxos com a petit ritual celebratiu en consonància amb l’esperit del seu treball.

Fri
Col·laboració – El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño
Mar 22 – Jun 23 all-day
[:ca]Col·laboració - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:es]Colaboración - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:en]Collaboration - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:]

La Fundació Suñol col·labora aportant 20 obres de la Col·lecció Josep Suñol a l’exposició El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño, organitzada per la Fundación Juan March, que pot visitar-se del 22 de març al 23 de juny de 2019 a la seva seu de Madrid. L’exposició vol mostrar fins a quin punt les noves pedagogies del segle XIX més radicalment basades en el concepte de “joc” i en el “dibuix per a tothom” han estat un factor per explicar el sorgiment de l’art d’avantguarda i de l’arquitectura i el disseny del segle XX: es tracta de buscar l’origen de l’art modern també a la infància dels seus creadors, es a dir, en les pedagogies en les que aquests van ser educats, mostrant la relació entre les teories i les pràctiques pedagògiques i els seus jocs i joguines educatives amb l’art modern, des dels seus orígens fins a finals de segle passat. En aquest sentit, explorarà una sèrie de relacions i influències mútues que complementen la història de l’art, l’arquitectura i el disseny moderns més enllà de l’habitual ordre formalista dels esdeveniments amb el que se solen narrar ambdues històries en manuals i exposicions.

Més informació aquí