ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida
Nov 29 2018 @ 7:30 pm – Jan 12 2019 @ 8:00 pm
[:ca]ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:es]ACTO 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:en]ACT 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:]

La Fundació Suñol organitza l’ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida, el darrer projecte de l’artista irlandesa ideat específicament per al Nivell Zero.

El treball de Sinéad Spelman (1978) se centra en la pràctica del dibuix, l’escriptura i l’escultura des d’una vessant intimista que alhora indaga en estats emocionals col·lectius. Els seus dibuixos, de traç nu, gestual i gairebé esquemàtic, encarnen a personatges en actituds de desafiament i resistència davant situacions ambigües i inquietants a les quals els subjectes no cedeixen sinó que romanen passius, amb una indolència que, paradoxalment, es pot considerar activa. En moltes ocasions els cossos es presenten incomplets o amb amputacions tot esdevenint inútils per a la màquina de producció incessant. Aquesta disfuncionalitat es pot llegir, per tant, com una forma d’estar en vaga permanent.

En ocasió del projecte per al Nivell Zero, l’artista aborda aquestes problemàtiques tot experimentant amb materials i formats i indagant en la relació entre el dibuix i l’escriptura.

Fri
Col·laboració – El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño
Mar 22 – Jun 23 all-day
[:ca]Col·laboració - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:es]Colaboración - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:en]Collaboration - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:]

La Fundació Suñol col·labora aportant 20 obres de la Col·lecció Josep Suñol a l’exposició El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño, organitzada per la Fundación Juan March, que pot visitar-se del 22 de març al 23 de juny de 2019 a la seva seu de Madrid. L’exposició vol mostrar fins a quin punt les noves pedagogies del segle XIX més radicalment basades en el concepte de “joc” i en el “dibuix per a tothom” han estat un factor per explicar el sorgiment de l’art d’avantguarda i de l’arquitectura i el disseny del segle XX: es tracta de buscar l’origen de l’art modern també a la infància dels seus creadors, es a dir, en les pedagogies en les que aquests van ser educats, mostrant la relació entre les teories i les pràctiques pedagògiques i els seus jocs i joguines educatives amb l’art modern, des dels seus orígens fins a finals de segle passat. En aquest sentit, explorarà una sèrie de relacions i influències mútues que complementen la història de l’art, l’arquitectura i el disseny moderns més enllà de l’habitual ordre formalista dels esdeveniments amb el que se solen narrar ambdues històries en manuals i exposicions.

Més informació aquí