ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida
Nov 29 2018 @ 7:30 pm – Jan 12 2019 @ 8:00 pm
[:ca]ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:es]ACTO 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:en]ACT 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:]

La Fundació Suñol organitza l’ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida, el darrer projecte de l’artista irlandesa ideat específicament per al Nivell Zero.

El treball de Sinéad Spelman (1978) se centra en la pràctica del dibuix, l’escriptura i l’escultura des d’una vessant intimista que alhora indaga en estats emocionals col·lectius. Els seus dibuixos, de traç nu, gestual i gairebé esquemàtic, encarnen a personatges en actituds de desafiament i resistència davant situacions ambigües i inquietants a les quals els subjectes no cedeixen sinó que romanen passius, amb una indolència que, paradoxalment, es pot considerar activa. En moltes ocasions els cossos es presenten incomplets o amb amputacions tot esdevenint inútils per a la màquina de producció incessant. Aquesta disfuncionalitat es pot llegir, per tant, com una forma d’estar en vaga permanent.

En ocasió del projecte per al Nivell Zero, l’artista aborda aquestes problemàtiques tot experimentant amb materials i formats i indagant en la relació entre el dibuix i l’escriptura.

Tue
DIVERS FORMAT: Projecte d’art comunitari i accessibilitat
Jan 8 @ 12:14 pm – Jan 12 @ 1:14 pm
[:ca]DIVERS FORMAT: Projecte d'art comunitari i accessibilitat[:es]DIVERS FORMAT: Proyecto de arte comunitario y accesibilidad[:en]Divers format. Proyecto de arte comunitario y accesibilidad[:]

Divers format és un projecte conjunt de Torrents d’Art, entitat cultural del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, Can Castells Centre d’Art de Sant Boi de Llobregat, la Fundació Suñol i la Fundació Glòria Soler, que en aquesta edició planteja un diàleg obert amb l’obra de l’artista Sinéad Spelman a partir del treball exposat al Nivell Zero. Usuaris i personal de l’Àrea de Salut Mental del Parc Sanitari, així com persones no diagnosticades han treballat conjuntament una proposta escultòrica en ceràmica a partir del concepte d’amagar-se. El resultat es recull en una petita mostra a les escales del Nivell Zero que es podrà visitar durant aquests dies fins a la seva cloenda el proper dissabte 12 de gener.

Finissage ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida
Jan 12 @ 5:30 pm – 7:30 pm
[:ca]Finissage ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:es]Finissage ACTO 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:]

PINTADA COL·LECTIVA DEL MURAL

Dissabte 12 de gener de 17h30 a 19h30

L’últim dia de l’exposició, l’artista Sinéad Spelman vol convidar a persones de totes les edats a pintar el mural fet expressament per al projecte Descanso en la huida. L’artista també vol compartir amb els assistents unes begudes i uns pintxos com a petit ritual celebratiu en consonància amb l’esperit del seu treball.

Fri
Feb 15 @ 12:00 pm

Ens complau comunicar que a finals de 2019 la Fundació Suñol inaugurarà un nou espai al districte de Les Corts de Barcelona, amb l’objectiu de seguir donant suport a la creació i difusió artística contemporània, així com visibilitzar la Col·lecció Josep Suñol.

El nou espai acollirà les seus de la Fundació Suñol i de la Fundació Glòria Soler, aquesta darrera creada també per Josep Suñol Soler el 2015, amb l’objectiu d’impulsar programes solidaris en els àmbits de l’art, l’assistència sanitària i la investigació científica. Les dues fundacions treballaran conjuntament en projectes d’art i ciutadania.

La Fundació Suñol es trasllada a la Galeria 2, local històric on es van organitzar durant els anys 80 i 90 diversos esdeveniments en relació a l’art contemporani, que van ser determinants per la creació del teixit cultural barceloní. També va servir d’estudi temporal per a diferents artistes que avui en dia formen part de la col·lecció. La Fundació Suñol pretén posar en valor aquesta localització històrica, desconeguda per a molts a l’actualitat.

La nova seu comptarà amb un espai de 220m2 obert al públic, configurat per una gran sala expositiva, un punt de consulta de l’extensa biblioteca que Josep Suñol ha reunit des dels inicis de la seva trajectòria com a col·leccionista a principis dels anys 70, i que a l’actualitat compta amb prop de 10.000 referències, i un espai polivalent on realitzar tallers, conferències, presentacions i altres activitats.

La línia de treball principal seguirà sent el suport a la creació contemporània a través de l’impuls a la producció i l’organització d’exposicions temporals de temes, artistes o projectes lligats a la col·lecció i al territori, prevalent les propostes d’interès, rigor i qualitat i per tant amb amplada de mires en quant a estils, tècniques o generacions representades. En aquest nou context, a més a més, es posarà l’accent als programes públics, educatius i socials dirigits a una diversitat de col·lectius i en diàleg amb diferents agents.

Després de 12 anys d’activitat a la seu de Passeig de Gràcia 98, on s’han organitzat prop d’un centenar d’exposicions que han comptat amb l’assistència de més de 100.000 persones, la Fundació Suñol inicia aquesta nova etapa amb entusiasme i la voluntat de construir un projecte que sigui d’interès per a la ciutat.

L’equip de la Fundació Suñol esta treballant en la programació d’activitats i exposicions per aquesta nova etapa, us anirem informant de la data d’inauguració i de les noves propostes que presentarem en els propers mesos. Seguiu-nos a les xarxes per estar connectats!

La Fundació Suñol inaugura nova etapa
Feb 15 @ 12:00 pm
[:ca]La Fundació Suñol inaugura nova etapa[:es]La Fundació Suñol inaugura nueva etapa[:en]The Fundació Suñol inaugurates a new era[:]

Fri
Col·laboració – El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño
Mar 22 – Jun 23 all-day
[:ca]Col·laboració - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:es]Colaboración - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:en]Collaboration - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:]

La Fundació Suñol col·labora aportant 20 obres de la Col·lecció Josep Suñol a l’exposició El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño, organitzada per la Fundación Juan March, que pot visitar-se del 22 de març al 23 de juny de 2019 a la seva seu de Madrid. L’exposició vol mostrar fins a quin punt les noves pedagogies del segle XIX més radicalment basades en el concepte de “joc” i en el “dibuix per a tothom” han estat un factor per explicar el sorgiment de l’art d’avantguarda i de l’arquitectura i el disseny del segle XX: es tracta de buscar l’origen de l’art modern també a la infància dels seus creadors, es a dir, en les pedagogies en les que aquests van ser educats, mostrant la relació entre les teories i les pràctiques pedagògiques i els seus jocs i joguines educatives amb l’art modern, des dels seus orígens fins a finals de segle passat. En aquest sentit, explorarà una sèrie de relacions i influències mútues que complementen la història de l’art, l’arquitectura i el disseny moderns més enllà de l’habitual ordre formalista dels esdeveniments amb el que se solen narrar ambdues històries en manuals i exposicions.

Més informació aquí