Fri
Préstec d’obra – El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño
Mar 22 – Jun 23 all-day
[:ca]Préstec d'obra - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:es]Préstamo de obra - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:en]Préstamo de obra - El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño[:]

La Fundació Suñol col·labora amb el préstec de 20 obres de la Col·lecció Josep Suñol a l’exposició El juego del arte. Pedagogías, arte y diseño, organitzada per la Fundación Juan March, que pot visitar-se del 22 de març al 23 de juny de 2019 a la seva seu de Madrid. L’exposició vol mostrar fins a quin punt les noves pedagogies del segle XIX més radicalment basades en el concepte de “joc” i en el “dibuix per a tothom” han estat un factor per explicar el sorgiment de l’art d’avantguarda i de l’arquitectura i el disseny del segle XX: es tracta de buscar l’origen de l’art modern també a la infància dels seus creadors, es a dir, en les pedagogies en les que aquests van ser educats, mostrant la relació entre les teories i les pràctiques pedagògiques i els seus jocs i joguines educatives amb l’art modern, des dels seus orígens fins a finals de segle passat. En aquest sentit, explorarà una sèrie de relacions i influències mútues que complementen la història de l’art, l’arquitectura i el disseny moderns més enllà de l’habitual ordre formalista dels esdeveniments amb el que se solen narrar ambdues històries en manuals i exposicions.

Més informació aquí