Wed
ROSA AMORÓS. Despojos i dèries
Sep 23 2015 – Jan 23 2016 all-day
ROSA AMORÓS. Despojos i dèries

Aquesta exposició presenta una mirada retrospectiva a l’obra de Rosa Amorós (Barcelona, 1945), una artista amb una estreta relació amb la col·lecció de la fundació des dels seus inicis. Al llarg de la seva trajectòria, Amorós s’ha interessat pels interrogants que acompanyen l’home des dels seus orígens, com ara els mites de la creació, la religiositat, l’ésser i la seva relació amb l’alteritat, i en general per la condició humana i la manera en què les persones de diverses cultures i èpoques busquen respostes. En aquest sentit, ha desenvolupat una poètica molt personal utilitzant un material inusual i poc valorat en la pràctica artística contemporània: el fang cuit. Pel que fa a l’obra en dues dimensions, destaca l’obra sobre paper feta amb tinta i guaix, i també presenta una selecció de teles.

Rosa Amorós pren la natura i la naturalesa humana com a motius de la seva obra, que no pretén significar res més que la força de la vida, la passió, el dolor, el plaer, l’enigma i totes les emocions que li provoquen la contemplació del medi natural, que després es transforma en idea i aquesta dona pas a la forma, no ordenada ni composada, sinó suggerida.

Rosa Amorós Bernadó (Barcelona, 1945) realitza els seus estudis a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona i a l’Escola Massana, on també exerceix com a professora entre el 1971 i el 2005.

La seva activitat artística s’inicia amb la participació en el Premi Joan Miró dels anys 1967 i 1968. A partir de 1976, René Metras s’interessa per la seva obra i així comença un període de quinze anys d’exposicions continuades a la seva galeria de Barcelona. El 1987 participa a Art Triangle, un workshop dirigit per Anthony Caro a la Casa de la Caritat (Barcelona) on s’evidencia una evolució de la seva obra, tant conceptual com formal. Aquesta evolució queda consolidada el 1991 amb les obres realitzades per a l’International Ceramics Studio a Kecskemét (Hongria) i el 1992 per a la inauguració de l’European Ceramic Work Centre a ‘s-Hertogenbosch (Holanda).

www.rosaamoros.ws

Fotografies: Aina de Gispert

Mon
PRESENTACIÓ DEL CATÀLEG Rosa Amorós, Despojos i dèries
Oct 26 @ 7:00 pm – 8:00 pm
[:ca]PRESENTACIÓ DEL CATÀLEG Rosa Amorós, Despojos i dèries[:es]PRESENTACIÓN DEL CATÁLOGO Rosa Amorós, Despojos i dèries[:en]PRESENTATION OF THE CATALOGUE of Rosa Amorós' exhibition, Despojos i dèries[:]

26 d’octubre, a les 19h: Presentació del catàleg de l’exposició Rosa Amorós, Despojos i dèries, a càrrec de la pròpia artista, acompanyada per Helena Tatay i Pedro Azara.

L’accés és gratuït per Passeig de Gràcia 98 i permet la visita a l’exposició.

Places limitades. Reserves a la Fundació Suñol per telèfon 93.496.10.32 o per correu electrònic info@fundaciosunol.org

Diàlegs de la mirada
Feb 11 – Oct 29 all-day
[:ca]Diàlegs de la mirada[:es]Diálogos de la mirada[:en]Dialogues of the Gaze[:]

Inauguració el 10 de febrer de 2016, a les 19h.

En la seva accepció més bàsica, mirar és definit com l’acte de fixar la vista sobre algun objecte, alguna persona o un espai. Però quan parlem de mirar en el terreny artístic hem d’anar més enllà. Si considerem la creació de l’obra d’art com una manera de relacionar-nos amb el món, com un vincle entre l’àmbit real, l’imaginari i el simbòlic, com un fet que cobra sentit en l’acte comunicatiu, mirar implica també entendre, comprendre i sentir.

La Fundació Suñol mostra, en aquesta ocasió, una selecció d’obres de la seva pròpia col·lecció amb l’objectiu d’incidir, un cop més, en la importància de la mirada en l’art. Perquè, si bé és evident que l’espectador mira l’obra d’art, no ho és tant el fet que ella ens mira també a nosaltres. A través de múltiples llenguatges i gran varietat de signes i codis, els artistes comuniquen experiències, pensaments i emocions en creacions que revelen la subjectivitat i propicien una mirada recíproca que esdevé un diàleg actiu a tres bandes: l’obra d’art que condensa la mirada de l’artista, l’espectador que s’hi interroga des de la seva individualitat i la immensitat del món, entenent-lo com un contenidor inabastable on l’art constituiria un intent d’organitzar-lo.

En aquesta exposició es mostren obres de Luis Gordillo, Man Ray, Zush, Richard Avedon, Luis Frangella, Carlos Pazos, Jaume Plensa, José Luis Alexanco, Ramon Guillen-Balmes, María José Lacadena, Christo, Jordi Colomer, Claudio Bravo, Ferran Freixa, Ignasi Aballí, Antoni Tàpies, Juan Genovés, José María Sicilia, Alberto García-Alix, Joan Rom, Jaume Xifra, Robert Llimós, Idroj Sanicne, Sergi Aguilar, Federico Guzmán, Manuel Millares, Pello Irazu, Max Bill i Miquel Mont, agrupades en diversos àmbits que proposen set temàtiques diferents: mirar, llegir, tapar, valor, caminar/descansar, forats i vermell. La naturalesa heterogènia dels temes escollits demostra que hi ha conceptes dispars que són recurrents en l’art i que, encara que d’una manera diferent, atrauen l’atenció dels artistes i són interpretats sota la forma de nous llenguatges, tot multiplicant les seves possibilitats. Per això, les obres de cada secció dialoguen entre si i alhora ens conviden a una conversa oberta, multidireccional que no està escrita però que sobretot espera la nostra rèplica.

Fotografies: Aina de Gispert

Visita comentada: oriol vilapuig – La nit sexual
Jun 10 @ 6:00 pm – 7:30 pm
[:ca]Visita comentada: oriol vilapuig - La nit sexual[:es]Visita comentada: oriol vilapuig - La nit sexual[:en]Guided tour:  oriol vilapuig - The sexual night[:]

La Fundació Suñol organitza una visita comentada per a públic individual a l’exposició oriol vilapuig – La nit sexual. Sota aquest títol pres del llibre homònim de Pascal Quignard, la mostra recull els darrers treballs de l’artista, molts d’ells inèdits fins el moment. S’articula en set àmbits i un preàmbul tot seguint dos eixos: per una banda el que es pot definir com a formes de resistència i supervivència que incideixen sobre certs sentiments de pèrdua i por, i de l’altra, els treballs al voltant de l’erotisme entès com una forma de desbordament entre una voluptuositat extrema, el pudor i l’espant, tot insistint també en el seu aspecte sagrat i ontològic.

Dissabte, 10 de juny a les 18:00h

Places limitades. És imprescindible reservar per telèfon (934961032) o e-mail (info@fundaciosunol.org).

Activitat inclosa en el preu de l’entrada.

Preu per visita:
Tarifa normal – 4 €
Tarifa reduïda – 3 €

Fri
Visites comentades: PATRICIO VÉLEZ. Las formas del tiempo
Apr 27 @ 7:53 am – Jun 30 @ 8:53 am
[:ca]Visites comentades: PATRICIO VÉLEZ. Las formas del tiempo[:es]Visitas comentadas: PATRICIO VÉLEZ. Las formas del tiempo[:en]Guided tours: PATRICIO VÉLEZ. The Shapes of Time[:]

La Fundació Suñol organitza una sèrie de visites comentades per a públic individual a l’exposició PATRICIO VÉLEZ. Las formas del tiempo. La mostra presenta per primera vegada una panoràmica exhaustiva de la trajectòria artística de Vélez (Quito, Equador, 1945) tot agrupant una selecció de més de cinquanta obres entre dibuixos, pintures, gravats i fotografies. La seva obra s’erigeix com a un mecanisme de reconstrucció de la memòria personal, que recull les experiències viscudes en multitud de viatges i encontres, afegint també passatges imaginaris.

PROPERES DATES:

Dissabte 5 de maig a les 18h → català
Dissabte 30 de juny a les 18h → castellà

Places limitades. És imprescindible reservar per telèfon (934 961 032) o e-mail (info@fundaciosunol.org).

Activitat inclosa en el preu de l’entrada:
Tarifa normal – 4 €
Tarifa reduïda – 3 €
Tarifa estudiants i docents – 2 €

Mon
11/06 – Patricio Vélez vist per Sònia Hernández
Jun 11 @ 6:30 pm – 8:00 pm
[:ca]11/06 - Patricio Vélez vist per Sònia Hernández[:es]11/06 - Patricio Vélez visto por Sònia Hernández[:en]Visit by Sònia Hernández to Patricio Vélez. The Shapes of Time[:]

En el context de l’exposició Patricio Vélez. Las formas del tiempo, el dia 11 de juny se celebrarà a la Fundació Suñol una visita comentada a càrrec de l’escriptora i periodista Sònia Hernández. Aquesta activitat comptarà amb la presència de l’artista.

Sònia Hernández (Terrassa, 1976) és autora de dos poemaris—La casa del mar (2006) i Los nombres del tiempo (2010)—, dos llibres de relats—Los enfermos erróneos (2008) i La propagación del silencio (2013)—i les novel·les La mujer de Rapallo (2010), Los Pissimboni (2015) i El hombre que se creía Vicente Rojo (2017). Durant aquest any 2018 publicarà amb l’editorial La Isla de Siltolá el poemari La quietud de metal, i amb Quaderns de la Font del Cargol el poemari en català Del tot inacabat.
Col·labora habitualment a Cultura/s, el suplement cultural de La Vanguardia, on realitza, sobretot, perfils d’artistes plàstics. A més a més, ha escrit per a altres revistes com ara Letras Libres, Quimera Cuadernos Hispanoamericanos. Forma part del Grup d’Estudis de l’Exili Literari (GEXEL) de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Dia: 11 de juny de 2018
Hora: 18h30
Entrada: 2 €

Foto: Annamária Heinrich

Performance DIMENSIONS VARIABLES
Jul 7 @ 6:30 pm – 7:30 pm

Captura performance_trailer performance complet Captura AD

Amb motiu de l’exposició ACTE 39: Antoni Abad. mesura X mesura el ballarí cec Joan Casaoliva presenta Dimensions variables, una performance que dialoga amb l’obra d’Antoni Abad i on el ballarí es relaciona amb l’espai expositiu del Nivell Zero tot desplegant diverses estratègies sensorials. La seva ceguesa el du a explorar l’espai amb paràmetres de mesura alternatius, a més d’experimentar-ne de nous a partir del seu propi cos i del llenguatge de la dansa. La intervenció es planteja com a mecanisme d’afirmació de la diversitat visual alhora que deconstrueix els estereotips que s’hi associen. La performance compta amb l’audiodescripció de Llorenç Blasi per tal de fer-la accessible a persones amb diversitat visual, però alhora aquest element permet una aproximació diferent a l’acció que desafia i qüestiona el propi rol d’espectador. Joan Casaoliva (Barcelona, 1966) és un ballarí, actor i performer cec. Va entrar en contacte amb el món de la dansa després de perdre la visió, de la mà del coreògraf i ballarí Jordi Cortés. Des de 2013 forma part del col·lectiu Liant la troca participant en espectacles com ara Sin contacto o El último. També ha col·laborat a l’espectacle Fuck-ing-Progress de Jordi Cortés, així com ha treballat amb els ballarins i coreògrafs Alberto Velasco, Marta Carrasco o Carolina Alejos de El Mur dansa, en la iniciativa Espais Cecs. Performance a càrrec de Joan Casaoliva amb la col·laboració d’Antoni Abad i la participació de Llorenç Blasi ACTIVITAT AMB AUDIODESCRIPCIÓ ACCESSIBLE PER A PERSONES AMB DIVERSITAT VISUAL

19/07 – VISITA A CÀRREC DE L’ARTISTA – Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra
Jul 19 @ 6:30 pm – 8:00 pm
[:ca]19/07 - VISITA A CÀRREC DE L'ARTISTA - Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra[:es]19/07 - VISITA A CARGO DEL ARTISTA - Daniel G. Andújar. Los desastres de la guerra[:en]19/07 - GUIDED TOUR BY THE ARTIST. Daniel G. Andújar. The disasters of War [:]

La Fundació Suñol organitza una visita comentada a l’exposició Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra, a càrrec del propi artista.  La mostra aplega Metics Akademia i El cavall de Troia, els dos capítols d’un mateix projecte que es presenten reunits a la Fundació Suñol a fi d’oferir una lectura conjunta de la proposta que es va poder veure per separat a Atenes i Kassel, en el marc de la documenta 14.

Daniel G. Andújar (Almoradí, Alacant, 1966) ha dut a terme una exhaustiva tasca d’investigador, antropòleg i arxiver, tot reciclant imatges i generant de noves a partir d’estratègies de reapropiació i hackeig. La visita és una oportunitat per desentranyar de primera mà les múltiples capes d’informació d’aquesta exposició que s’ha de llegir com un ric assaig visual sobre qüestions com ara la nacionalitat, el domini públic, la propietat intel·lectual, l’autenticitat, la reproducció, la identitat cultural, la memòria, però també com una protesta contra la violència i una actualització de la representació del conflicte en l’actualitat.

Dia: Dijous 19 de juliol de 2018
Hora: 18h30
Entrada: 2 €

Jornades de portes obertes al setembre @ Fundació Suñol
Sep 8 @ 4:00 pm – 8:00 pm
[:ca]Jornades de portes obertes al setembre[:es]Jornadas de puertas abiertas en setiembre[:en]Open days at Fundació Suñol in september[:] @ Fundació Suñol | Barcelona | Catalunya | España

Amb motiu del tancament de les exposicions actuals, la Fundació Suñol organitza dues jornades de portes obertes al setembre.

Per un costat, el dissabte 8 de setembre tindreu l’ocasió de visitar per darrera vegada la mostra Patricio Vélez. Las formas del tiempo, així com l’ACTE 39: Antoni Abad. mesuraXmesura. 1992’2015.

El dissabte 15 de setembre l’exposició Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra, romandrà oberta al públic de manera gratuïta en el nostre horari habitual de 16h a 20h. A més a més, la Fundació Suñol organitza per aquella jornada una visita comentada per a públic individual a les 18h.

Jornades:

• Dissabte, 8 de setembre, de 16h a 20h