May
Wed
Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra
May 30 @ 7:30 pm – Sep 15 @ 8:00 pm
[:ca]Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra[:es]Daniel G. Andújar. Los desastres de la guerra[:en]Daniel G. Andújar. The Disasters of War[:]

La Fundació Suñol presenta el projecte dut a terme per Daniel G. Andújar (Almoradí, 1966) amb motiu de la participació a documenta14 el passat 2017. L’obra s’estructura com una protesta visual contra la violència i una actualització de la representació del conflicte a l’actualitat, revelant com aquest afecta l’individu.

L’any 1955 es va dur a terme la primera edició de documenta amb la intenció de recuperar el diàleg que es va perdre entre Alemanya i la resta de món durant la Segona Guerra Mundial, així com entrar en contacte amb l’escena artística internacional mitjançant una “presentació de l’art del segle XX”. Des d’aleshores la ciutat de Kassel ha estat sempre l’amfitriona, transformant-se amb el transcurs del temps en un inqüestionable punt de referència en l’evolució de les arts. L’edició de 2017 es va titular Learning from Athens, ja que l’esdeveniment no va tenir lloc tant sols a Kassel, com històricament s’havia produït en edicions anteriors, si no que també va tenir lloc una primera exposició a la ciutat d’Atenes.

Els comissaris de documenta14 van convidar als artistes seleccionats a reflexionar sobre la situació social i política tant a Europa com arreu del món, així com sobre la tensió palpable entre el Nord i el Sud. És en aquest àmbit que Daniel G. Andújar ha realitzat l’obra que s’exposa a la Fundació Suñol.

A Atenes l’artista va presentar una primera part del projecte anomenat Els desastres de la guerra – Repatriation Akademia, una proposta interdisciplinària centrada en diversos temes com la nacionalitat, el domini públic o propietat (intel·lectual o cultural), a més de l’autenticitat, la reproducció, el robatori o la manipulació d’antiguitats. En el cas de Kassel, Andújar va presentar la segona part del projecte sota el nom Els desastres de la guerra – El cavall de Troia que tracta temes com la identitat cultural i la memòria, però també el monument, l’estereotip i el concepte de la falsificació i veritat.

Aquests dos projectes són presentats per primer cop en conjunt, acompanyats d’una publicació que els reuneix a ambdós, i que conté textos d’Imma Prieto i María Dolores Jiménez-Blanco.

May
Visites comentades: Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra
May 31 @ 11:37 am – Sep 15 @ 12:37 pm
[:ca]Visites comentades: Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra[:es]Visitas comentadas: Daniel G. Andújar. Los desastres de la guerra[:en]Guided tours: Daniel G. Andújar. The Disasters of War[:]

La Fundació Suñol organitza una sèrie de visites comentades per a públic individual a l’exposició Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerrael projecte dut a terme per Daniel G. Andújar (Almoradí, 1966) amb motiu de la participació a documenta14 el passat 2017. L’obra s’estructura com una protesta visual contra la violència i una actualització de la representació del conflicte a l’actualitat.

PROPERES DATES:

Dissabte 15 de setembre a les 18h → català

Places limitades. És imprescindible reservar per telèfon (934 961 032) o e-mail (info@fundaciosunol.org)

Activitat inclosa en el preu de l’entrada

Els desastres de la guerra vist per VALENTÍN ROMA
Sep 13 @ 6:30 pm – 8:00 pm
[:ca]Els desastres de la guerra vist per VALENTÍN ROMA[:es]Los desastres de la guerra visto por VALENTÍN ROMA[:en]The disasters of war as seen by VALENTÍN ROMA[:]

La Fundació Suñol organitza una visita comentada a l’exposició Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra, a càrrec de Valentín Roma, historiador de l’art, assagista, comissari d’exposicions i actual director de La Virreina Centre de la Imatge.

La mostra aplega Metics Akademia i El cavall de Troia, els dos capítols d’un mateix projecte que es presenten reunits a la Fundació Suñol a fi d’oferir una lectura conjunta de la proposta que es va poder veure per separat a Atenes i Kassel, en el marc de la documenta 14. La visita és una oportunitat d’aproximar-se a aquest projecte mitjançant una de les veus més acreditades del panorama cultural.

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Dia: Dijous 13 de setembre de 2018
Hora: 18h30
Entrada:  2€

Places limitades. És imprescindible reservar per telèfon (934961032) o e-mail (info@fundaciosunol.org)

ACTIVITAT EN CASTELLÀ

Jornades de portes obertes al setembre @ Fundació Suñol
Sep 15 @ 4:00 pm – 8:00 pm
[:ca]Jornades de portes obertes al setembre[:es]Jornadas de puertas abiertas en setiembre[:en]Open days at Fundació Suñol in september[:] @ Fundació Suñol | Barcelona | Catalunya | España

Amb motiu del tancament de les exposicions actuals, la Fundació Suñol organitza dues jornades de portes obertes al setembre.

Per un costat, el dissabte 8 de setembre tindreu l’ocasió de visitar per darrera vegada la mostra Patricio Vélez. Las formas del tiempo, així com l’ACTE 39: Antoni Abad. mesuraXmesura. 1992’2015.

El dissabte 15 de setembre l’exposició Daniel G. Andújar. Els desastres de la guerra, romandrà oberta al públic de manera gratuïta en el nostre horari habitual de 16h a 20h. A més a més, la Fundació Suñol organitza per aquella jornada una visita comentada per a públic individual a les 18h.

Jornades:

• Dissabte, 8 de setembre, de 16h a 20h
  • Dissabte, 15 de setembre, de 16h a 20h

Us esperem!

Wed
Loop 2018. Domestic and Urban Landscapes
Nov 7 @ 7:30 pm – Nov 22 @ 8:00 pm
Loop 2018. Domestic and Urban Landscapes

Imatge: MASBEDO, Until The End, 2011

La Fundació Suñol acull una exposició organitzada per LOOP i In Between Art Film. Amb motiu de la seva primera col·laboració amb LOOP, In Between Art Film presenta una selecció de vídeo comissariada per Paola Ugolini, amb obres d’artistes internacionals que tracten diversos aspectes de l’arquitectura domèstica i l’espai urbà. Des de l’arquitectura freda de les ciutats contemporànies fins a la dimensió privada d’una casa, totes les obres exposen la idea de la llar com “l’epidermis del cos humà”: per dir-ho amb les paraules de Frederick Kiesler. A més, els vídeos seleccionats ofereixen una visió general de la creació d’imatges en moviment contemporani, així com presenten una estètica coherent amb les pel·lícules produïdes per In Between Art Film.

In Between Art Film, presentat formalment el 2012 per Beatrice Bulgari, és una productora de pel·lícules dedicada a proporcionar a artistes, cineastes i directors la possibilitat d’explorar lliurement els territoris incerts d’imatges en moviment.

In Between Art Film ha donat suport a institucions capdavanteres i ha promogut importants associacions culturals, incloent: vice versa Pavelló Italià, 55th International Art Exhibition of Venice Biennale (Venècia, 2013); Biennale de l’Image en Mouvement (Centre d’Art Contemporain Ginebra, 2016); Miart (Milà 2016 – 2017-2018); Tate Film (Londres 2017); Maxxi Videogallery (Roma, 2017); Il Mondo Magico Pavelló Italià, 57th International Art Exhibition of Venice Biennale (Venècia, 2017); Documenta 14 (Atenes – Kassel, 2017); Lo Schermo dell’Arte (Florència, 2017); Dhaka Art Summit (Dhaka, 2018); Manifesta 12 (Palerm, 2018).

Per obtenir més informació, visiteu: www.inbetweenartfilm.com

Per consultar el programa de Loop 2018: http://loop-barcelona.com/loop-festival-2018/

ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida
Nov 29 2018 @ 7:30 pm – Jan 12 2019 @ 8:00 pm
[:ca]ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:es]ACTO 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:en]ACT 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:]

La Fundació Suñol organitza l’ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida, el darrer projecte de l’artista irlandesa ideat específicament per al Nivell Zero.

El treball de Sinéad Spelman (1978) se centra en la pràctica del dibuix, l’escriptura i l’escultura des d’una vessant intimista que alhora indaga en estats emocionals col·lectius. Els seus dibuixos, de traç nu, gestual i gairebé esquemàtic, encarnen a personatges en actituds de desafiament i resistència davant situacions ambigües i inquietants a les quals els subjectes no cedeixen sinó que romanen passius, amb una indolència que, paradoxalment, es pot considerar activa. En moltes ocasions els cossos es presenten incomplets o amb amputacions tot esdevenint inútils per a la màquina de producció incessant. Aquesta disfuncionalitat es pot llegir, per tant, com una forma d’estar en vaga permanent.

En ocasió del projecte per al Nivell Zero, l’artista aborda aquestes problemàtiques tot experimentant amb materials i formats i indagant en la relació entre el dibuix i l’escriptura.

Visites comentades: ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida
Dec 15 2018 @ 6:00 pm – Jan 10 2019 @ 6:00 pm
[:ca]Visites comentades: ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:es]Visitas comentadas: ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:en]Guided tours: ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:]

La Fundació Suñol organitza una sèrie de visites comentades per a públic individual a l’ ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huidael darrer projecte de l’artista irlandesa ideat específicament per al Nivell Zero.

PROPERES DATES:

Dissabte 15 de desembre a les 18h → català

Dijous 10 de gener a les 18h → castellà

Activitat gratuïta

Tue
DIVERS FORMAT: Projecte d’art comunitari i accessibilitat
Jan 8 @ 12:14 pm – Jan 12 @ 1:14 pm
[:ca]DIVERS FORMAT: Projecte d'art comunitari i accessibilitat[:es]DIVERS FORMAT: Proyecto de arte comunitario y accesibilidad[:en]Divers format. Proyecto de arte comunitario y accesibilidad[:]

Divers format és un projecte conjunt de Torrents d’Art, entitat cultural del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, Can Castells Centre d’Art de Sant Boi de Llobregat, la Fundació Suñol i la Fundació Glòria Soler, que en aquesta edició planteja un diàleg obert amb l’obra de l’artista Sinéad Spelman a partir del treball exposat al Nivell Zero. Usuaris i personal de l’Àrea de Salut Mental del Parc Sanitari, així com persones no diagnosticades han treballat conjuntament una proposta escultòrica en ceràmica a partir del concepte d’amagar-se. El resultat es recull en una petita mostra a les escales del Nivell Zero que es podrà visitar durant aquests dies fins a la seva cloenda el proper dissabte 12 de gener.

Finissage ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida
Jan 12 @ 5:30 pm – 7:30 pm
[:ca]Finissage ACTE 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:es]Finissage ACTO 40: Sinéad Spelman. Descanso en la huida[:]

PINTADA COL·LECTIVA DEL MURAL

Dissabte 12 de gener de 17h30 a 19h30

L’últim dia de l’exposició, l’artista Sinéad Spelman vol convidar a persones de totes les edats a pintar el mural fet expressament per al projecte Descanso en la huida. L’artista també vol compartir amb els assistents unes begudes i uns pintxos com a petit ritual celebratiu en consonància amb l’esperit del seu treball.

Fri
Feb 15 @ 12:00 pm

Ens complau comunicar que a finals de 2019 la Fundació Suñol inaugurarà un nou espai al districte de Les Corts de Barcelona, amb l’objectiu de seguir donant suport a la creació i difusió artística contemporània, així com visibilitzar la Col·lecció Josep Suñol.

El nou espai acollirà les seus de la Fundació Suñol i de la Fundació Glòria Soler, aquesta darrera creada també per Josep Suñol Soler el 2015, amb l’objectiu d’impulsar programes solidaris en els àmbits de l’art, l’assistència sanitària i la investigació científica. Les dues fundacions treballaran conjuntament en projectes d’art i ciutadania.

La Fundació Suñol es trasllada a la Galeria 2, local històric on es van organitzar durant els anys 80 i 90 diversos esdeveniments en relació a l’art contemporani, que van ser determinants per la creació del teixit cultural barceloní. També va servir d’estudi temporal per a diferents artistes que avui en dia formen part de la col·lecció. La Fundació Suñol pretén posar en valor aquesta localització històrica, desconeguda per a molts a l’actualitat.

La nova seu comptarà amb un espai de 220m2 obert al públic, configurat per una gran sala expositiva, un punt de consulta de l’extensa biblioteca que Josep Suñol ha reunit des dels inicis de la seva trajectòria com a col·leccionista a principis dels anys 70, i que a l’actualitat compta amb prop de 10.000 referències, i un espai polivalent on realitzar tallers, conferències, presentacions i altres activitats.

La línia de treball principal seguirà sent el suport a la creació contemporània a través de l’impuls a la producció i l’organització d’exposicions temporals de temes, artistes o projectes lligats a la col·lecció i al territori, prevalent les propostes d’interès, rigor i qualitat i per tant amb amplada de mires en quant a estils, tècniques o generacions representades. En aquest nou context, a més a més, es posarà l’accent als programes públics, educatius i socials dirigits a una diversitat de col·lectius i en diàleg amb diferents agents.

Després de 12 anys d’activitat a la seu de Passeig de Gràcia 98, on s’han organitzat prop d’un centenar d’exposicions que han comptat amb l’assistència de més de 100.000 persones, la Fundació Suñol inicia aquesta nova etapa amb entusiasme i la voluntat de construir un projecte que sigui d’interès per a la ciutat.

L’equip de la Fundació Suñol esta treballant en la programació d’activitats i exposicions per aquesta nova etapa, us anirem informant de la data d’inauguració i de les noves propostes que presentarem en els propers mesos. Seguiu-nos a les xarxes per estar connectats!