Mon
Tancat per muntatge de la propera exposició
Sep 4 – Sep 26 all-day
[:ca]Tancat per muntatge de la propera exposició[:es]Cerrado por montaje de la siguiente exposición[:en]Closed for new exhibition installation [:]

La Fundació Suñol romandrà tancada amb motiu del muntatge de la propera exposició, Fernando Vijande. Retrat: 1971 – 1987, la inauguració de la qual serà el pròxim 26 de setembre a les 19:30h.

Wed
FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987
Sep 27 2017 @ 7:00 pm – Mar 10 2018 @ 8:00 pm
[:ca]FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987[:es]FERNANDO VIJANDE. Retrato: 1971-1987[:en]FERNANDO VIJANDE. Portrait: 1971-1987[:]

La gran aposta expositiva de la Fundació Suñol per al 2017 gira al voltant de la figura de Fernando Vijande, ocupant totes les sales de que disposa la Fundació Suñol, incloent el Nivell Zero. 51 artistes participen en aquest recorregut per la trajectòria professional d’un dels galeristes que més va recolzar, consolidar i visibilitzar l’obra de tots aquells que van exposar des d’inicis dels 70 fins al 1986, any de la seva mort, tant a la Galeria Vandrés com posteriorment a la Galeria Vijande.

Josep Suñol va ser partícip d’aquest moment, fet que va fer sorgir una de les relacions entre col·leccionisme i galerisme més interessants a Espanya. Fernando Vijande va mantenir des del primer moment una línia original, apostant pels moviments avantguardistes, però fiant-se més dels seus propis gustos i criteris estètics que de les modes del món de l’art. Aquesta aposta es va veure recolzada a l’exposició New Images from Spain, realitzada l’any 1980 al Guggenheim de Nova York, i en la qual Fernando Vijande va tenir l’oportunitat de mostrar diferents artistes que havien exposat a les seves galeries. Aquesta mostra va significar la seva consagració com a marxant i galerista a nivell internacional, i va ajudar a donar visibilitat internacional a tots aquells creadors que Vijande promovia.

L’exposició compta amb obres de 51 artistes exposades a les galeries Vandrés i Vijande, i també obres actuals dels mateixos artistes, acompanyades de documentació sobre aquell període vibrant i transgressor. Alguns dels artistes que participen en aquest homenatge van adquirir reconeixement internacional durant el període viscut a les Galeries Vandrés i Vijande, entre els quals trobem a Juan Bordes, Carmen Calvo, Joan Hernández Pijuan, Nino Longobardi, entre d’altres. Fernando Vijande també va exposar artistes internacionals com Robert Smith, Robert Mapplethorpe o Andy Warhol, les obres dels quals també podrem trobar a la mostra.

Aquest projecte està sent coorganitzat entre la Fundació Suñol i José Luis Alexanco, partícip d’aquell moment i coneixedor de la trajectòria de Fernando Vijande.