Wed
Publicació de l’exposició FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987
Sep 27 2017 @ 11:00 am – Apr 7 2018 @ 8:00 pm
[:ca]Publicació de l'exposició FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987[:es]Publicación de la exposición FERNANDO VIJANDE. Retrato: 1971-1987[:en]Publication of the exhibition FERNANDO VIJANDE. Portrait: 1971-1987[:]

La Fundació Suñol ha editat, amb motiu de l’exposició Fernando Vijande. Retrat: 1971-1987, una publicació que conté documentació de l’època, incloent-hi imatges i articles de premsa dels artistes participants en la mostra, així com escrits de María Escribano, Fernando Huici i Margit Rowell.

Preu: 5€

FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987
Sep 27 2017 @ 7:00 pm – Apr 7 2018 @ 8:00 pm
[:ca]FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987[:es]FERNANDO VIJANDE. Retrato: 1971-1987[:en]FERNANDO VIJANDE. Portrait: 1971-1987[:]

La gran aposta expositiva de la Fundació Suñol per al 2017 gira al voltant de la figura de Fernando Vijande (Barcelona, 1930 – Madrid, 1986), ocupant totes les sales de que disposa la Fundació Suñol, incloent el Nivell Zero. 51 artistes participen en aquest recorregut per la trajectòria professional d’un dels galeristes que més va recolzar, consolidar i visibilitzar l’obra de tots aquells que van exposar a la Galería Vandrés (1971-1980) com posteriorment a la Galería Vijande (1981-1987).

Josep Suñol va ser partícip d’aquest moment, fet que va fer sorgir una de les relacions entre col·leccionisme i galerisme més interessants a Espanya. Fernando Vijande va mantenir des del primer moment una línia original, apostant pels moviments avantguardistes, però fiant-se més dels seus propis gustos i criteris estètics que de les modes del món de l’art. Aquesta aposta es va veure recolzada a l’exposició New Images from Spain, realitzada l’any 1980 al Guggenheim de Nova York, i en la qual Fernando Vijande va tenir l’oportunitat de mostrar diferents artistes que havien exposat a les seves galeries. Aquesta mostra va significar la seva consagració com a marxant i galerista a nivell internacional, i va ajudar a donar visibilitat internacional a tots aquells creadors que Vijande promovia.

L’exposició compta amb obres de 51 artistes exposades a les galeries Vandrés i Vijande, i també obres actuals dels mateixos artistes, acompanyades de documentació sobre aquell període tan vibrant i transgressor. Alguns dels artistes que participen en aquest homenatge van adquirir reconeixement internacional durant el període viscut a les Galeries Vandrés i Vijande, entre els quals trobem a Juan Bordes, Carmen Calvo, Joan Hernández Pijuan, Nino Longobardi, entre d’altres. Fernando Vijande també va exposar artistes internacionals com Robert Smith, Robert Mapplethorpe o Andy Warhol, les obres dels quals també podrem trobar a la mostra.

Aquest projecte ha estat coorganitzat entre la Fundació Suñol i José Luis Alexanco, partícip d’aquell moment i coneixedor de la trajectòria de Fernando Vijande.

Fotografies: Santi Periel

Visites guiades: FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987 @ Fundació Suñol
Nov 25 @ 5:30 pm – 7:00 pm
[:ca]Visites guiades: FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987[:es]Visitas guiadas: FERNANDO VIJANDE. Retrato: 1971-1987[:en]Guided tours: FERNANDO VIJANDE. Portrait: 1971-1987[:] @ Fundació Suñol | Barcelona | Catalunya | Espanya

La Fundació Suñol organitza una sèrie de visites comentades per a públic individual a l’exposició FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987. Les dècades dels setanta i dels vuitanta van suposar un moment vibrant i transgressor per l’art espanyol. Fernando Vijande va ser el galerista que, a través dels espais de la Galería Vandrés (1971-1980) i de la Galería Fernando Vijande (1981-1987), va impulsar a nivell nacional i internacional l’obra d’uns artistes que tot just iniciaven les seves carreres professionals.

Alguns d’aquests creadors són Robert Llimós, Antoni Muntadas, Darío Villalba, Teresa Gancedo, Luis Lugán, Carmen Calvo o Zush. També va exposar a les seves galeries artistes internacionals que fins llavors no s’havien pogut veure a l’estat, com Jannis Kounellis, Robert Mapplethorpe o Andy Warhol. Aquest homenatge compta amb la participació de molts d’ells i pretén ser un relat de la seva aportació i llegat.

Properes dates:

25 de novembre → castellà
16 de desembre → català
4 de gener → castellà
3 de febrer → català

Totes les visites són a les 18:00h

Places limitades. És imprescindible reservar per telèfon (934 961 032) o e-mail (info@fundaciosunol.org).

Activitat inclosa en el preu de l’entrada:
Tarifa normal – 4 €
Tarifa reduïda – 3 €