Wed
Publicació de l’exposició FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987
Sep 27 2017 @ 11:00 am – Apr 7 2018 @ 8:00 pm
[:ca]Publicació de l'exposició FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987[:es]Publicación de la exposición FERNANDO VIJANDE. Retrato: 1971-1987[:en]Publication of the exhibition FERNANDO VIJANDE. Portrait: 1971-1987[:]

La Fundació Suñol ha editat, amb motiu de l’exposició Fernando Vijande. Retrat: 1971-1987, una publicació que conté documentació de l’època, incloent-hi imatges i articles de premsa dels artistes participants en la mostra, així com escrits de María Escribano, Fernando Huici i Margit Rowell.

Preu: 5€

FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987
Sep 27 2017 @ 7:00 pm – Apr 7 2018 @ 8:00 pm
[:ca]FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987[:es]FERNANDO VIJANDE. Retrato: 1971-1987[:en]FERNANDO VIJANDE. Portrait: 1971-1987[:]

La gran aposta expositiva de la Fundació Suñol per al 2017 gira al voltant de la figura de Fernando Vijande (Barcelona, 1930 – Madrid, 1986), ocupant totes les sales de que disposa la Fundació Suñol, incloent el Nivell Zero. 51 artistes participen en aquest recorregut per la trajectòria professional d’un dels galeristes que més va recolzar, consolidar i visibilitzar l’obra de tots aquells que van exposar a la Galería Vandrés (1971-1980) com posteriorment a la Galería Vijande (1981-1987).

Josep Suñol va ser partícip d’aquest moment, fet que va fer sorgir una de les relacions entre col·leccionisme i galerisme més interessants a Espanya. Fernando Vijande va mantenir des del primer moment una línia original, apostant pels moviments avantguardistes, però fiant-se més dels seus propis gustos i criteris estètics que de les modes del món de l’art. Aquesta aposta es va veure recolzada a l’exposició New Images from Spain, realitzada l’any 1980 al Guggenheim de Nova York, i en la qual Fernando Vijande va tenir l’oportunitat de mostrar diferents artistes que havien exposat a les seves galeries. Aquesta mostra va significar la seva consagració com a marxant i galerista a nivell internacional, i va ajudar a donar visibilitat internacional a tots aquells creadors que Vijande promovia.

L’exposició compta amb obres de 51 artistes exposades a les galeries Vandrés i Vijande, i també obres actuals dels mateixos artistes, acompanyades de documentació sobre aquell període tan vibrant i transgressor. Alguns dels artistes que participen en aquest homenatge van adquirir reconeixement internacional durant el període viscut a les Galeries Vandrés i Vijande, entre els quals trobem a Juan Bordes, Carmen Calvo, Joan Hernández Pijuan, Nino Longobardi, entre d’altres. Fernando Vijande també va exposar artistes internacionals com Robert Smith, Robert Mapplethorpe o Andy Warhol, les obres dels quals també podrem trobar a la mostra.

Aquest projecte ha estat coorganitzat entre la Fundació Suñol i José Luis Alexanco, partícip d’aquell moment i coneixedor de la trajectòria de Fernando Vijande.

#FernandoVijande

#FundacioSunol

Fotografies: Santi Periel

Visites comentades: FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987 @ Fundació Suñol
Nov 25 2017 @ 5:30 pm – Apr 7 2018 @ 7:00 pm
[:ca]Visites comentades: FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987[:es]Visitas comentadas: FERNANDO VIJANDE. Retrato: 1971-1987[:en]Guided tours: FERNANDO VIJANDE. Portrait: 1971-1987[:] @ Fundació Suñol | Barcelona | Catalunya | Espanya

La Fundació Suñol organitza una sèrie de visites comentades per a públic individual a l’exposició FERNANDO VIJANDE. Retrat: 1971-1987. Les dècades dels setanta i dels vuitanta van suposar un moment vibrant i transgressor per l’art espanyol. Fernando Vijande va ser el galerista que, a través dels espais de la Galería Vandrés (1971-1980) i de la Galería Fernando Vijande (1981-1987), va impulsar a nivell nacional i internacional l’obra d’uns artistes que tot just iniciaven les seves carreres professionals.

Alguns d’aquests creadors són Robert Llimós, Antoni Muntadas, Darío Villalba, Teresa Gancedo, Luis Lugán, Carmen Calvo o Zush. També va exposar a les seves galeries artistes internacionals que fins llavors no s’havien pogut veure a l’estat, com Jannis Kounellis, Robert Mapplethorpe o Andy Warhol. Aquest homenatge compta amb la participació de molts d’ells i pretén ser un relat de la seva aportació i llegat.

Properes dates:
10 de març → castellà
7 d’abril (Darrer dia de l’exposició) → català
Totes les visites són a les 18:00h

Places limitades. És imprescindible reservar per telèfon (934 961 032) o e-mail (info@fundaciosunol.org).

Activitat inclosa en el preu de l’entrada:
Tarifa normal – 4 €
Tarifa reduïda – 3 €
Tarifa estudiants i docents – 2 €

Wed
PER LA CARA! Taller familiar de Pasqua sobre art i retrat @ Fundació Suñol
Mar 28 @ 5:00 pm – 6:30 pm
[:ca]PER LA CARA! Taller familiar de Pasqua sobre art i retrat[:es]¡POR LA CARA! Taller familiar de Pascua sobre arte y retrato[:en]PER LA CARA! Easter family workshop about art and portrait[:] @ Fundació Suñol | Barcelona | Catalunya | España

L’exposició actual a la Fundació Suñol pren com a títol la paraula Retrat perquè es tracta d’un homenatge i una representació fidel de la figura de Fernando Vijande, galerista dels anys 70 i 80 a Madrid conegut per ser pioner en el suport a l’art contemporani. Però a l’hora, l’exposició conté molts retrats, tant del propi galerista com obres d’artistes que treballaven al voltant d’aquest tema. Aquesta varietat d’exemples ens permeten analitzar com un retrat pot fer-se des de la tècnica, però també des de la idea o el concepte que l’artista va voler plasmar a l’obra.

A partir d’aquesta premissa, la Fundació Suñol planteja un taller de Pasqua adreçat a famílies amb nens entre 6 i 12 anys, on repensar l’ús del retrat en l’art contemporani. Per aconseguir-ho, partirem de les polaroids que l’artista Andy Warhol, present a la mostra, va realitzar al llarg de la seva trajectòria. Aquest exercici quotidià i de registre del seu entorn realitzat per Warhol podríem entendre’l com un Instagram de l’època, degut a la immediatesa del medi utilitzat (fotografia instantània), però també amb l’objectiu de mostrar a les persones que el rodejaven. El mateix que fem ara amb els nostres telèfons!

També analitzarem obres d’altres artistes com Claudio Bravo, Karl Horst Hödicke, Robert Mapplethorpe o Alberto García-Alix, en un recorregut per les sales de l’exposició. I després passarem a l’acció, per tal de crear un retrat mitjançant tècniques tant fotogràfiques com de dibuix, per aprofundir sobre la capacitat de l’artista per captar els sentiments i les sensacions d’un mateix i dels altres. Però alhora parlarem de com en ocasions representem un paper davant de la càmera o de l’artista, com si fóssim actors i actrius! Crearem un personatge a partir d’expressions facials i corporals, així com d’elements i atributs que completin la nostra disfressa. Aconseguirem que els nostres companys reconeguin el personatge?

Informació pràctica
Data i hora:
 Dimecres 28 de març de 2018, de 17h a 18h30
Espai: Fundació Suñol (Passeig de Gràcia 98)
Preu: 3€ per persona
Inscripció: per correu (info@fundaciosunol.org) o telèfon (934 961 032)

Fri
Patricio Vélez. Les formes del temps @ Fundació Suñol
Apr 27 @ 11:00 am – Sep 8 @ 8:00 pm
[:ca]Patricio Vélez. Les formes del temps [:es]Patricio Vélez. Las formas del tiempo[:en]Patricio Vélez. Shapes of Time[:] @ Fundació Suñol | Barcelona | Catalunya | España

La Fundació Suñol sempre ha mostrat la voluntat d’aprofundir en l’obra dels artistes que integren la Col·lecció Josep Suñol, com a testimonis de la riquesa i la diversitat de l’escena creativa de la Barcelona durant el període comprès entre 1975 i 2000.

Un d’ells és Patricio Vélez (Quito, Equador, 1945), que presenta per primera vegada una panoràmica exhaustiva de la seva trajectòria artística. L’exposició Les formes del temps agrupa una selecció de més de cinquanta obres entre dibuixos, pintures, gravats i fotografies, que ens apropa a la seva particular visió del món.

L’artista, que  va arribar per primer cop a Barcelona el 1968, va realitzar estudis d’arquitectura entre Quito, Barcelona, Marsella i París. Establert definitivament a Barcelona com pintor i dibuixant a partir de 1976, ha estat professor a l’escola Eina durant més de vint anys i ha impartit cursos a diversos centres superiors d’ensenyament de Belles Arts.

La seva obra s’erigeix com un mecanisme de reconstrucció de la memòria personal, que recull les experiències viscudes en multitud de viatges i encontres, afegint també passatges imaginaris.

L’exposició es completa amb l’edició d’un catàleg, que consta de vuit capítols que reuneixen les obres de Patricio Vélez en diferents eixos temàtics o formals per guiar l’espectador a través d’un viatge per la seva trajectòria. Així mateix, la conversa que recull entre l’artista i les comissàries Luisa Ortínez i Rosa Queralt il·lustra vivències, projectes i referències de Patricio Vélez que sense dubte han marcat la seva relació amb l’altre, la natura i la ciutat.