Cinefòrum Memòria històrica en clau de gènere: La llum d’Elna

Cinefòrum

Memòria històrica en clau de gènere: La llum d’Elna

29.06.2022, 19:00

A partir de la projecció de la pel·licula La llum d’Elna de Silvia Quer, connectarem l’embemàtica Maternitat d’Elna amb el recinte de la Maternitat de Les Corts a través del carrer dedicat a Elisabeth Eidenbez. La reivindicació que Alexia Medici fa d’aquest carrer a la ruta Va començar amb l’aigua, origen de l’exposició Exterior | Interior, connecta amb les actuacions per recuperar la memòria de les dones a través de la toponímia que s’estan donant en diferents ciutats.

Seguidament s’iniciarà un col·loqui sobre els vincles entre totes dues maternitats i sobre el papaer que el recinte de Les Corts va tenir al barri durant la Guerra Civil (i al llarg del temps). Comptarem amb Silvia Quer, directora de la pel·lícula, Assumpta Montellà, autora del llibre La maternitat d’Elna, en el que es basa el film, i Eva Gimeno, coautora de La casa de Maternitat i Expòsits: les Corts.

Silvia Quer (Barcelona, 1962) directora de cinema i tel·levisió, ha dirigit produccions de gran éxit com Poble Nou (1994), Febrer (2004) i La dona del segle (2018). L’any 2018 va ser premiada amb el Gaudí a la millor pel·licula per tel·levisió amb La Llum d’Elna (2017).

Assumpta Montellà (Mataró, 1958) és historiadora i escriptora, autora dels llibres El setè camió. El tresor perdut de la Republica (2007), El silenci dels talers (2012) i el seu primer llibre,  La Maternitat d’Elna (2005).

Eva Gimeno (Barcelona) historiadora, va estudiar Historia de l’Art a la Universitat de Barcelona (1984-1989). Coautora juntament amb Raül Aguilar, Montserrat Carbonell i Josep Montiel del llibre La casa de Maternitat i Expòsits: les Corts.

Dimecres 29 de juny a les 19:00h

Espai

Fundació Suñol

Entrada gratuïta (amb reserva prèvia)

Activitat català.

Places limitades.

És imprescindible reservar via web, telèfon (934 961 032) o e-mail (info@fundaciosunol.org).