Una acció de Mario Santamaría a partir de l'obra de Joana Moll Pelegrinatge elèctric

Una acció de Mario Santamaría a partir de l'obra de Joana Moll

Pelegrinatge elèctric

26.11.2022, 10:00

Tot i ser crucials per la nostra societat, la majoria de les infraestructures necessàries per a mantenir un flux de producció i distribució continuada d’energia són desconegudes, gairebé invisibles per la majoria dels seus usuaris. Lluny de ser considerats espais sagrats amb rituals propis, com el temple de Vesta, els temples contemporanis del foc són llocs majoritàriament hostils, hermètics i inaccessibles, poc integrats en l’imaginari social, cosa que dificulta qualsevol possibilitat d’interlocució directa amb la societat que nodreixen. No obstant, tot i la precarietat del vincle físic i imaginari de la societat amb el foc que la sosté, segueix existint una fe cega, sagrada, en les institucions energètiques.

Segons un estudi publicat a la Universitat d’Estocolm l’any 2011, un peregrí visita un lloc sagrat amb l’objectiu de confirmar les seves creences a través de les manifestacions físiques de la seva fe, l’entusiasme col·lectiu i la connexió personal amb l’espai. Joana Moll presenta a la Fundació Suñol un altar en honor a la Central Tèrmica del Besòs, el temple que sosté energèticament la Fundació Suñol i amb la col·laboració de l’artista Mario Santamaría proposa una peregrinació, amb una ofrena final, per les infraestructures elèctriques de la ciutat de Barcelona el 26 de novembre, amb la intenció d’establir nous vincles entre la societat i el foc contemporani, tot visibilitzant i interactuant amb els sistemes que el contenen. En el context d’emergència climàtica i crisis energètica actual, experimentar i elaborar nous rituals culturals capaços d’interpel·lar aquestes realitats de manera coherent, és un exercici crític per adaptar i organitzar les activitats humanes al voltant d’aquests paradigmes emergents, per tal d’evitar (o suavitzar) possibles col·lapses.

Autora: Joana Moll

Disseny pelegrinatge: Mario Santamaría

Producció: Marta Millet Agustí

On quedem?

A la Fundació Suñol el dissabte 26 de novembre a les 10h del matí.

Quant dura l’activitat?

Es calcula que la duració total del pelegrinatge serà d’entre 3 i 4 hores.

Puc fer només una part del recorregut?

Sí. Et pots afegir en qualsevol moment del recorregut. Trobaràs la ubicació en temps real de la peregrinació al canal de Telegram de l’activitat que et facilitarem quan t’inscriguis.

Es faran aturades per descansar?

Sí, al llarg del recorregut estan previstes algunes aturades per descansar.

Data i hora

Dissabte 26 de novembre a les 10:00h

Activitat gratuïta

Més informació

És imprescindible reservar via web, telèfon (934 961 032) o e-mail (info@fundaciosunol.org). Un cop t’inscriguis t’enviarem totes les instruccions per seguir el pelegrinatge.