Taula rodona amb Glòria Picazo, Evru/Zush i Rosa Amorós Un secret a les Corts

Taula rodona amb Glòria Picazo, Evru/Zush i Rosa Amorós

Un secret a les Corts

11.03.2020, 18:30

Glòria Picazo (Barcelona, 1950) és una crítica d’art i comissaria independent d’exposicions d’art contemporani. Ha estat directora del Centre d’Art la Panera de Lleida i ha col·laborat amb el CAPC Musée d’art contemporain de Burdeos, el Centre d’Art Contemporani Metrònom de Barcelona i el MACBA Museu d’Art Contemporani de Barcelona, entre d’altres institucions. A més, ha fet diverses publicacions per a diaris i revistes com El País o Exit Express i forma part del consell de redacció de les revistes L’Avenç i Transversal.

Evru/Zush (Barcelona, 1946), anteriorment conegut com a Zush (1968-2001) i Albert Porta (Barcelona, 1946-1968), és un artista la trajectòria artística del qual va estar principalment marcada pel seu pas per l’Hospital Frenopàtic de Barcelona amb el naixement de Zush. Al 2001, a la seva exposició retrospectiva al Museu d’Art Contemporani de Barcelona, va abandonar aquesta personalitat i es va convertir en Evru. Durant els inicis de la seva carrera, a partir de 1962, va tenir el suport del galerista René Metras i des d’aleshores la seva obra ha recorregut importants museus de tot el món, a més de tenir un gran protagonisme a la Col·lecció Josep Suñol. Va ser el primer resident de la Galeria 2 entre 1984 i 1986.

Rosa Amorós (Barcelona, 1945) va realitzar els seus estudis a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona i a l’Escola Massana, on també va exercir com a professora entre el 1971 i el 2005. La seva activitat artística es va iniciar amb la seva participació en el Premi Joan Miró dels anys 1967 i 1968. A partir de 1976, René Metras també es va interessar pel seu treball artístic i així va començar un període de quinze anys d’exposicions continuades a la seva galeria de Barcelona, a través de les quals s’inicia l’estreta relació entre l’artista i la fundació amb Josep Suñol adquirint algunes de les seves obres i incorporant-les a la col·lecció. Va ser resident de la Galeria 2 al 1993.

Imatge: Espai de la Galeria 2 durant la residència de Zush (1984-1986).

Dimecres 11 de març de 2020 a les 18:30h

Activitat gratuïta

Activitat en català. Places limitades. És imprescindible reservar via web, telèfon (934 961 032) o e-mail (info@fundaciosunol.org).