(Català) Visita comentada a Una poètica de l’ús: fer servir la biblioteca a càrrec de l’artista Antònia del Río. 12:30h

(Català)

08.05.2021, 12:30

La Fundació Suñol organitza una visita comentada a Una poètica de l’ús: fer servir la biblioteca a càrrec de l’artista Antònia del Río.

A partir de la lectura de monografies d’alguns dels artistes consagrats que formen o han format part de la Col·lecció Suñol Soler, Antònia del Río ha seleccionat fragments que fan referència a la construcció del discurs historiogràfic sobre l’artista geni i les obres d’art considerades obres mestres. Hi ha destacat la informació personal, amb especial interès sobre la paternitat d’aquests autors i les implicacions d’aquesta condició en les trajectòries professionals d’aquests homes, així com la professió d’artista a la saga familiar o aquelles citacions que transcriuen la mateixa veu dels autors.

Els llibres intervinguts a la biblioteca de la fundació formen una constel·lació de senyals grogues als lloms que ens permeten identificar-los. A l’interior hi trobem encartats uns acetats transparents que han servit per assenyalar el text. D’aquesta manera, es fa visible un contingut que ja formava part de la Fundació Suñol però que, a través de la mirada de l’artista, emergeix en clau crítica per proposar-nos un contrarrelat possible, alhora que convida a trobar-ne d’altres. Aquest projecte es complementa amb la peça online S/T Mapa de relacions, creada específicament pel nostre programa d’exposicions online Shortcut.

Una poètica de l’ús: fer servir la biblioteca

19 catàlegs intervinguts de la biblioteca de la Fundació Suñol dels artistes (per ordre cronològic): Giacomo Balla, Jean Arp, Man Ray, Joan Miró, Alexander Calder, Lucio Fontana, Salvador Dalí, Pablo Palazuelo, Antoni Tàpies, Eduardo Chillida, Manolo Millares, Andy Warhol, Antonio Saura, Christo, Eduardo Arroyo, Alighiero Boetti, Robert Mapplethorpe, Miquel Barceló, Equipo Crónica.

Cartró, retolador permanent sobre acetat transparent i cinta adhesiva

2019-2020

Data i hora

Dissabte 8 de maig a les 12:30h