Equipo Crónica. La història de l'art com a pretext Inauguració

Equipo Crónica. La història de l'art com a pretext

Inauguració

11.04.2024, 18:30

El projecte expositiu es planteja al voltant de dues pintures que constitueixen dos eixos aparentment diferents: La rendición de Torrejón (1970), de la sèrie “Autopsia de un oficio”, obra clau de la Col·lecció Suñol Soler, que reimagina La rendición de Breda de Velázquez; i Ha votado (1976), que pertany a la sèrie “La trama”, al·ludint a una escena de la vida de Franco i a la pintura nord-americana d’Edward Hopper a través dels còdis de Roy Lichtenstein.

Aquestes dues obres s’acompanyen d’una trentena d’obres procedents de col·leccions privades i museus de Barcelona, València, Madrid i França, constituint una ocasió única per a descobrir el questionament de l’Equipo Crónica envers les pintures històriques i els retrats oficials, concretament del període franquista, així com cap als rols del “creador” i de l’espectador.

Data i hora

Dijous 11 d’abril a les 18:30h

Espai

Fundació Suñol – Mejía Lequerica 14 (Les Corts, Barcelona)