Art a la carta

Recurs educatiu

Secundària

Propostes i formats disponibles

Actualment oferim tres propostes educatives que es poden portar a terme en diferents formats:

A. Càpsules autònomes en format pdf interactiu (inclouen una visita dialogada facilitada per l’equip educatiu de la Fundació Suñol).

Un format pensat per als docents que vulguin i puguin treballar abastament el tema a l’aula i al carrer abans i després de la visita. Les càpsules estan disponibles online i estan pensades per a projectar-se a l’aula i treballar-les en grup.

B. Visites dialogades facilitades per l’equip educatiu de la Fundació Suñol.

Pensat per a aquells docents que no tinguin temps d’aprofundir en els temes plantejats a l’aula i/o busquin un format més tancat.

Cada proposta s’acompanya d’indicacions al professorat sobre possibles activitats prèvies i a posteriori. S’inclouen també qüestionaris d’avaluació final per a l’alumnat i el professorat.

Com seria un traç salvatge? Com aprenem a domesticar-lo? Què es perd en aquest procés?

Partint de l’obra de Luis Gordillo, Fina Miralles i Zush ens deixarem endur pel nostre subconscient per crear imatges indòmites… I perdrem el control del nostre traç, en un exercici de confiança en l’altre i de desaprendre a dibuixar.

Etiquetes: dibuix automàtic, surrealisme, expressionisme abstracte

Artistes relacionats: Fina Miralles, Luis Gordillo, Zush

Amb el suport de la Fundació Bosch Aymerich.

Abecedaris, números, horaris, calendaris… Estructurem la nostra vida al voltant de sistemes d’ordenació. Però aquests paràmetres no responen a lleis naturals, sinó que són convencions que hem creat. I si les estructures que regulen la realitat fossin unes altres? I si n’inventéssim de noves? Pensar nous sistemes per a nous mons possibles… Ens basarem en aquesta utopia, pròpia de l’art d’avantguarda del segle xx, per jugar i qüestionar-nos com ordenem la nostra experiència del món.

Etiquetes: abecedaris, sistemes d’organització, art informalista, art conceptual.

Artistes relacionats: Gastone Novelli, Zush, Alighiero Boetti, Manolo Millares

Art amb diners proposa un ús alternatiu, creatiu i experimental amb finalitats artístiques d’un dels materials més determinants de les nostres vides: els diners. Partint del treball d’artistes com ara Ignasi Aballí i Zush, Art amb diners pretén posar a debat, mitjançant la reflexió i el joc, un fenomen que condiciona la nostra existència i que assumim com a natural.

Etiquetes: art conceptual, economia, sistemes econòmics, moneda local.

Artistes relacionats: Ignasi Aballí, Zush

Descarregables

Fundació Glòria Soler Fundació Bosch Aymerich

Contactar