Memòries creuades. Les col·leccions com a territori de creació

30.09.2022 - 14.01.2023

Es tracta d’una ocasió excepcional en que es generarà un innovador diàleg entre les col·leccions de Zóbel i Suñol i projectes artístics contemporanis de nova creació, entenent el col·leccionisme com una mirada vers l’art en continua revisió.

Fernando Zóbel crea al 1966 al municipi de Cuenca el Museo de Arte Abstracto Español, un museu que recull el creixent interès internacional per l’art abstracte espanyol i que consolida l’exhibició i coneixement a Espanya d’artistes com Antonio Saura, Manuel Millares, Rafael Canogar, Luis Feito o José Guerrero, entre molts d’altres. A més a més, Zóbel va voler cedir tot al protagonisme als artistes, permetent l’autogestió de l’equipament per part dels mateixos. L’any 1981 Zóbel dóna les prop de 700 obres de la Col·lecció a la Fundación Juan March.

Durant més de quatre dècades, Josep Suñol Soler va configurar la seva col·lecció d’art contemporani a base d’establir una relació d’amistat amb artistes, responsables dels museus, galeristes i altres professionals vinculats amb el món de l’art. Amb aquest esperit la Col·lecció Suñol Soler conforma una memòria particular però també col·lectiva. L’any 2002 crea la Fundació Suñol amb la voluntat d’obrir la seva col·lecció a la ciutadania, amb més de 1.000 obres, i alhora oferir una programació de qualitat tot recolzant la producció artística contemporània.

Patrocinadors i col·laboradors