Acte 20: Daniela Ortiz Black Round Table

Acte 20: Daniela Ortiz

Black Round Table

15.07.2011 - 01.10.2011

Black Round Table és una peça de vídeo documental que contraposa la utopia del treball de Gassama, un artista senegalès radicat a Barcelona, envers les bases conceptuals de l’avantguarda soviètica i de l’arquitectura moderna occidental. A partir de les similituds estètiques i les contradiccions socials que se’n desprenen, Daniela Ortiz crea una narració comparativa des de la qual analitza la precarietat i la fragmentació dels objectes i els espais en el context de la ciutat actual.

La instal·lació de Daniela Ortiz es completa amb l’exposició d’un conjunt de pintures originals de Gassama.

Daniela Ortiz (Cuzco, 1985) és llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona i ha participat en diverses exposicions a Perú, Espanya i els EUA. Actualment està treballant, entre d’altres, en el projecte Habitación de servicio becat per la Fundació Guasch Coranty i desenvolupant juntament amb el col·lectiu ORG.ia el projecte La clase de sexualidad que nunca tuve per a l’Espai d’Arts Roca Umbert de Granollers. Al mateix temps prepara el projecte Mano de obra per a la seva pròxima exposició a l’Espai 13 de la Fundació Joan Miró. Ha obtingut la beca de l’edició del 2010 de la Sala d’Art Jove de la Generalitat per a la publicació de 97 empleadas domésticas. Ha realitzat tallers amb Santiago Sierra, Rirkrit Tiravanija, Rogelio López Cuenca i Raimond Chaves, entre d’altres. Durant el 2011 ha realitzat el Programa de Estudios Completos (PEC) a l’espai d’art contemporani SOMA, Mèxic.

Articles de premsa

Patrocinadors i col·laboradors