Equipo Crónica La història de l’art com a pretext

Equipo Crónica

La història de l’art com a pretext

11.04.2024 - 13.07.2024

L’exposició La història de l’art com a pretext està dedicada a Equipo Crónica (1965-1981), grup d’artistes de València composat per Manolo Valdés, Rafael Solbes –i Joan Antoni Toledo al principi- qui van desenvolupar un llenguatge innovador més enllà del pop gràcies a la multitud de cites escollides.

La mostra s’enfoca al voltant de dues obres: La rendición de Torrejón i Ha votado, acompanyades d’una selecció d’obres provinents de col·leccions particulars i museus de Barcelona, València, Madrid i França que participen d’aquest discurs, no exempt d’humor, cap als quadres d’història, els retrats oficials, la difusió mediàtica de la història de l’art i dels esdeveniments al període franquista. Conviden a l’espectador a entrar al quadre segons dos prismes: la mirada dels protagonistes envers a si mateixos o l’espectador i la mirada de l’espectador, fins i tot a vegades absent.

Amb la col·laboració de: Col·lecció Mariano Yera (Madrid), Col·lecció Rafael Tous (Barcelona), Musée des Beaux-Arts de Dôle (França), IVAM Institut Valencià d’Art Modern (València), Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ‘la Caixa’ (Barcelona), Naturgy Energy Group – Museo Patio Herreriano (Valladolid), Diputació Provincial de València, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (Madrid), Col·leccions particulars de França i Espanya.

INAUGURACIÓ: 11 d’abril de 2024 a les 18:30h (Fundació Suñol, Barcelona)

Artistes relacionats