Los esquizos de Madrid

15.10.2009 - 06.01.2010

Carlos Alcolea, Chema Cobo, Carlos Franco, Luis Gordillo, Sigfrido Martín Begué, Herminio Molero, Guillermo Pérez Villalta, Luis Pérez Mínguez, Rafael Pérez Mínguez, Manolo Quejido i Javier Utray són els protagonistes d’aquesta mostra que aborda el complex entorn cultural i social del Madrid de finals del franquisme i primers anys de democràcia.

Aquesta exposició, organitzada pel Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, contribueix a la definitiva inscripció historiogràfica del grup d’artistes que formaven part de l’anomenada Nova Figuració Madrilenya. Després de quaranta anys, és important fer un balanç del que va significar aquest moviment i dels seus protagonistes, escurçant la distància, sovint més metafísica que geogràfica, entre Madrid i Barcelona.

La presentació de l’exposició a la Fundació Suñol permet ampliar el seu abast geogràfic a d’altres públics i territoris, que tenen l’oportunitat de conèixer en profunditat el que aquell moment va significar, tant des del punt de vista social com artístic.

Exposició organitzada pel Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía en col·laboració amb la Fundació Suñol

Comissariat: Fundació Suñol, María Escribano, Iván López Munuera i Juan Pablo Wert

Articles de premsa

Descarregables