Giacomo Balla

Linee-Forza del pugno di Boccioni II, 1968 (a partir del prototip original de 1915)

Torí, 1871 - Roma, 1958

Giacomo Balla va ser un dels representants del futurisme més destacats. Tot i que en els seus inicis havia abraçat una estètica academicista, el 1900 es trasllada a París, on es relaciona amb els moviments d’avantguarda, i el 1910 passa a formar part del grup liderat per Marinetti sobre els preceptes del Manifest del futurisme publicat un any abans al diari Le Figaro. A partir d’aquest moment, l’obra de Balla se centra en la recerca de la modernitat a través de la representació del moviment i la velocitat. L’escultura Linee-Forza del pugno di Boccioni II és una peça elaborada als anys seixanta a partir d’un prototip original de cartró concebut per l’artista el 1915. Aquesta obra exemplifica les ànsies de progrés i la necessitat de trencar els lligams amb la tradició per avançar cap a una nova estètica alliberadora i bel·ligerant que transformi la societat. Al mateix temps, la peça fa referència al treball d’un dels pioners del futurisme, Umberto Boccioni, el qual va explorar a través de la seva obra noves formes de plasmació del moviment.

Publicacions de la Fundació Suñol relacionades