Espais C

Primària

espais c és un programa promogut pel Consorci d’Educació de Barcelona, l’Institut de Cultura de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona. La coordinació i mediació de tot el programa és a càrrec de Fabra i Coats-Centre d’Art i d’Experimentem amb l’Art, amb la participació d’Hangar, la Fundació Antoni Tàpies i la Fundació Suñol.

El programa, que està dirigit a les escoles públiques de primària de Barcelona, es basa en la vinculació d’artistes o col·lectius amb aquestes. Els artistes desenvolupen una residència d’un any a l’escola, que també posa a disposició dels creadors un espai on es localitza la seva residència.

Aquest espai és obert i accessible als infants per tal que hi puguin desenvolupar els seus projectes compartint l’estudi/taller amb l’artista.

El projecte es basa fonamentalment en generar una zona de contacte entre artistes, alumnat, equip docent i equip de mediació, per fer créixer la comunitat educativa alhora que possibiliti desplaçaments i transformacions en múltiples direccions.

Ida Barbati (Isernia, Itàlia, 1990) viu a Barcelona. S’ha format en Arts Visuals en la Laba de Florència (2018) i ha finalitzat els seus estudis amb un Màster d’Arts i Educació a la Universitat de Barcelona (2020) i un Màster de Filosofia per als Reptes Contemporanis en la Universitat Oberta de Catalunya de Barcelona (2022). Actualment és doctoranda en la Facultat d’Arts de la Universitat de Barcelona. En la seva pràctica artística explora diferents mitjans, en particular la instal·lació, l’acció performativa i la intervenció tant en imatges com
en espais públics.

Guerthy Gutiérrez (Bogotà, Colòmbia, 1990) viu a Barcelona. El 2008 ingressa a la carrera d’Arts Visuals de la Universidad Javeriana de Bogotà. En el context de la violència política en el seu territori i l’experiència personal com a afectada pel conflicte, el seu interès en la seva pràctica artística es desplega en reconceptualitzar la percepció de víctima, indagar en les profunditats d’aquesta condició i desplegar les tensions i les diverses dimensions de la victimització: la por, la memòria, la reparació.

Boris Mercado (Lima, Perú, 1988) viu a Barcelona. La seva pràctica artística s’ha centrat en la fotografia. Com a migrant, gran part de la seva obra està enfocada la resistència i la lluita davant la injustícia i en la diversitat i riquesa cultural en el món. Ha treballat en diferents projectes per Amèrica Llatina, Sud-àfrica i Nova Zelanda.