Diàlegs intrusos. Tot és present

Què són els diàlegs? Qui són els intrusos?

Et presentem una experiència estètica lliure, oberta i permeable per fer-nos còmplices dels Diàlegs intrusos entre creacions contemporànies de la segona meitat del segle xx i obres de la col·lecció seleccionades entre més de 1.000 anys d’història. Associacions que, per semblança o contraposició, o fins i tot per totes dues coses alhora, ens interpel·len i ens desafien a repensar les nostres pròpies vides amb preguntes que només nosaltres podem respondre.

Aquí tot és present, també el patrimoni que hi trobarem si som capaços de sentir-lo des de l’avui. La lògica temporal i cultural s’ha trencat volgudament per evocar-nos grans temes atemporals de l’existència humana.

Aquesta proposta neix de la col·laboració publicoprivada entre el Museu Nacional i la Fundació Suñol, un pas més per construir el patrimoni artístic del país a l’entorn de l’art de postguerra i de les segones avantguardes.

Obre’t al diàleg i endinsa’t en aquest projecte que trenca les narratives lineals de la museografia clàssica i ens allibera de la cotilla dels models acadèmics. Una nova manera de visitar la col·lecció, molt més subtil, estimulant i provocativa.

Fotografía:

Evru/Zush. Zeyemax. Detall, 1974. Col·lecció Suñol Soler © Evru/Zush, VEGAP, Barcelona, 2020

Cercle del Mestre de Pedret. Absis de Santa Maria d’Àneu. Detall, finals del s. XI – inicis del s. XII. Museu Nacional d’Art de Catalunya