Sergi Aguilar

La extensión de las cosas, 1996

Barcelona, 1946

Nascut el 1946 a Barcelona, Sergi Aguilar es formà a l’Escola Massana i al Conservatori de les Arts del Llibre de Barcelona entre el 1962 i 1967. D’aquest període neix un gran interès pel treball de Juli González, Jorge Oteiza, Constantin Brancusi i els constructivistes russos. Posteriorment, realitzarà estades personals a París, Londres, Praga, Stuttgart i Menorca per tal d’ampliar la seva formació i interessos creatius.

Inicià el seu treball com a escultor el 1972, mitjançant l’observació i l’anàlisi de la naturalesa, realitzant treballs amb marbre d’influència postminimalista fins a inicis dels anys vuitanta. A partir d’aquest moment començarà a treballar amb l’acer construint escultures de diferents plans. I serà el 1993 quan comenci a treballar a partir de dibuixos i fotografies d’espais que ha visitat, quelcom que després es tradueix en les seves obres escultòriques. L’inici dels anys 2000 portarà el seu treball a abandonar l’escultura com a mètode únic de treball, passant a centrar-se en el territori com eix principal de la seva obra.

Ha realitzat gran quantitat d’exposicions individuals i col·lectives en galeries d’arreu d’Europa i Estats Units, així com al Museu Guggenheim de Nova York, al Carnegie Museum of Art de Pittsburgh o la Fundació Gulbenkian de Lisboa. També podem trobar obres a l’espai públic en ciutats com Barcelona, Vila-Seca o Vitoria-Gasteiz.

Entre l’any 1996 i 2002 va ser el president de l’AAVC (Associació d’Artistes Visuals de Catalunya) i posteriorment, entre 2004 i 2007, de l’UAAV (Unión de Asociaciones de Artistas Visuales). Actualment és director de la Fundació Suñol, càrrec que ocupa des del 2007.

Llistat d’obres

Angle , 1973-1974